Hej. Fatter mig kort..
Gammelt hus og skråtag i rum på overetagen, hvor de har lavet lige vægge halvvejs op for at få opbevaringsplads langs rummet. Nu skal en væg væk og der ligger et langt ventilationsrør i eternit, det skal væk, men jeg skal dele det, skal jeg save eller slå det af? Havde tænkt at save, men ved ikke hvilket klinge jeg skal bruge i tigerens tilfælde. Eller om jeg skal banke det i stykker med en hammer, ved ikke hvor hårdt det er og hvad der støver mest.
Gammelt hus og skråtag i rum på overetagen, hvor de har lavet lige vægge halvvejs op for at få opbevaringsplads langs rummet. Nu skal en væg væk og der ligger et langt ventilationsrør i eternit, det skal væk, men jeg skal dele det, skal jeg save eller slå det af? Havde tænkt at save, men ved ikke hvilket klinge jeg skal bruge i tigerens tilfælde. Eller om jeg skal banke det i stykker med en hammer, ved ikke hvor hårdt det er og hvad der støver mest.
Kig på konstruktionsplanerne fra da huset blev bygget. Hvis væggene er med der, er det ikke sikkert, at man bare kan fjerne dem.A ankan678 sagde:
Har i mit hus stående plankvægge mellem beboelsesområde og skunkrum, og de har bestemt en funktion for spærkonstruktionerne.
Hej igen. Jeg havde tænkt på at rive en del af væggen på skunkvæggen, mange siger, at det kan være en bærende væg, så nu har jeg nogle spørgsmål til. Huset er ca. 10m. Overetagen har to rum, et er på 7 meter, og det lille på 3. Det store rum har skråtag langt ned, måske 50cm lige væg. Og det lille har måske 1,5m lige væg. Begge skunkene har små døre og bruges som opbevaring. Den væg, jeg vil have ned, er ca. 2 meter. 1 meter vil blive efterladt som det er.
Spørgsmål 1. Væggen er stående fer og not brædder på 34mm, kan dette være bærende?
Spørgsmål 1. Væggen er stående fer og not brædder på 34mm, kan dette være bærende?
Klik her for at svare