Skal sætte dekorpanel fra Byggmax på væggen bagved ovnen.
Dette skal jeg sætte op på en væg med monteringslim, jeg ser frem til at gøre det selv, men der er nogle detaljer bagved, jeg overvejer de mest smidige / bedste løsninger for.
1. Har en lampe midt på væggen med ledning, som lige nu er i en tynd kabelkanal ned til gulvet. Skal man trække denne over pladerne eller er det værd at bede en elektriker trække den inde i væggen ELLER fræse bagsiden af panelerne, så den får en vej ned til stikkontakten mellem væggen og panelerne (eller er det fy-fy?)?
2. Monteringslim er med på listen over anbefalede måder til opsætning og føles mest rent og nemt, men bekymringen er der stadig over, at de skal falde ned om en uge eller måned, eller kan jeg stole på, at det bliver siddende, hvis jeg udfører et godt arbejde?
Lidt som at stille et 300L akvarium på en skammel, man går konstant og bekymrer sig for, at det skal falde sammen.
Det bliver mit mest synlige projekt i det nye hus hidtil, så jeg vil gerne have det gjort ordentligt med minimalt med "Åh nej..." halvvejs gennem arbejdet.
Det er en pilleovn med KMP ud gennem væggen, der er god margin bag ovnen, så nu før montering har vi 15cm til gode bagud, før vi begynder at komme for tæt på, og panelerne er 1,7cm tykke, og trævæggen som er bagved, blev godkendt både af installatør og skorstensfejeren, så jeg tror/håber at 1,7 cm ovenpå det ikke vil være nogen fare.