13,919 læst ·
23 svar
14k læst
23 svar
De nye panelbrædder slår sig! Reklamere?
Hvis de var vredne og bøjede allerede da du fik dem, ville jeg reklamere. Beijer måtte hente halvdelen af mine lock, da de ikke var i orden, hvilket de gjorde uden tøven.Yrrol sagde:
Her skal der sidde en søm i bundbrættet og to i låget. Sømmen i låget skal ikke sidde i bundbrættet. Og brædderne skal sættes så bundbrættet får sin konkave side udad og lågbrættet så den konvekse kommer udad, når brædderne forsøger at rette årringene ud. 
Men jeg opfattede, at din nye panel ikke ser ud som på dette billede!?
Problemet med høvlede brædder er, at det ikke går at vælge ind- eller yderside, for de bliver altid konkave mod den uhøvlede sidethomasx sagde:Her skal der sidde en søm i bundbrættet og to i låget. Sømmen i låget skal ikke sidde i bundbrættet. Og brædderne skal sættes, så bundbrættet får sin konkave side udad og lågebrættet så den konvekse kommer udad, når brædderne forsøger at rette årringene ud.
Men jeg opfattede, at din nye panel ikke ser ud så som på dette billede!?
man kan selvfølgelig sætte bundbrættet med uhøvlede udad samt låget med den høvlede udad !! :eek:
Sådan ser den nye ud:thomasx sagde:Her skal der sidde en søm i bundbrættet og to i låget. Sømmet i låget skal ikke sidde i bundbrættet. Og brædderne skal sættes, så bundbrættet får sin konkave side udad, og lågebrættet så den konveks side kommer udad, når brædderne forsøger at rette åreringene ud.

Tak for alle tips!
Fortsæt med følgende til næste væg:
- Sørg for at sætte låg og grundpanel samtidig
- Sømmer grundpanelet i siksakmønster
- Olierer endetræet inden maling
Nogen der har tips til passende olie til endetræet, når jeg maler med falu rödfärg?
Fortsæt med følgende til næste væg:
- Sørg for at sætte låg og grundpanel samtidig
- Sømmer grundpanelet i siksakmønster
- Olierer endetræet inden maling
Nogen der har tips til passende olie til endetræet, når jeg maler med falu rödfärg?
Klik her for at svare