MathiasS sagde:
Men Thomas, man skal kunne forvente, at denne anbefaling fra en produktleverandør er til at stole på, men selv solen har jo pletter, og åbenbart er der sket noget forkert denne gang på en måde, som det ifølge udsagn ikke plejer at ske. At man anbefaler nogen kan jo rimeligvis ikke betyde, at man tager et udvidet garantiansvar.
Det kan betyde, at man tager ansvar for den anbefaling, man har givet. Det kan også betyde, at man føler et ansvar både for sine egne slutkunder og sit eget varemærke. Det burde virkelig ikke betyde, at man så snart noget går galt, straks tager afstand fra den, man selv har anbefalet, og lader den kunde til sit eget produkt, som man har givet anbefalingen til, i stikken.

En virksomhed, der handler sådan, handler rigtig dårligt, IMO.

• Synes
TwinTitan
  • Laddar…
thomasx sagde:
Hvis jeg beder en producent om en anbefaling af en entreprenør, der kan udføre et job for mig med deres produkter, forventer jeg bestemt, at "den anbefalede på en eller anden måde er bedre og mere fremragende i sit håndværk." og også seriøs. Det er ligesom hele meningen med at bede om en anbefaling.

Hvis jeg anbefaler en branchekollega til et firma, og denne kollega gør et dårligt stykke arbejde, ville jeg bestemt ikke føle mig godt tilpas og gøre, hvad jeg kunne for at genvinde min tillid hos firmaet og andre involverede. Intet mærkeligt ved det, så får juridikken sige, hvad den vil.
Du har en evne til at læse ting som fanden læser bibelen.
Og jeg antager, at det er mit indlæg, du kommenterer, da du citerer dele af det.

Hvad jeg skriver, er, at bare fordi en producent, som ikke leverer eller udfører jobbet selv, beder eller anbefaler kunden at tage kontakt med nogle af de virksomheder i kundens nærområde, der normalt handler med producenten, er det ikke sikkert, at man derfor anbefaler denne virksomhed frem for andre virksomheder i branchen.

Jeg tror nok, at det er ret almindeligt i vores svenske sprog og i mange lignende tilfælde, at man f.eks. udtrykker sig som, at man anbefaler at tage kontakt med nærmeste salgssted, virksomheder, der repræsenterer deres produkt eller lignende udtryk.

Det er sjældent og usædvanligt, at en producent, hvis det overhovedet findes tilfælde, tager garanti eller ansvar for en forhandlers eller håndværkers arbejde. Det falder helt tilbage på den, der har solgt og leveret, at tage denne garanti, hvilket er helt i overensstemmelse med gældende lov.

Jeg ved ikke, lige så lidt som du ved, hvordan man i detaljer har fremført sin anbefaling og detaljerne om betydningen.

Måske kan producenten svare på det.

• Synes
Jambalaya
  • Laddar…
oceanis sagde:
Du har en förmåga att læse ting som Fanden læser bibelen.
Og jeg går ud fra at det er mit indlæg du kommenterer, da du citerer dele af det.

Hvad jeg skriver er, at bare fordi en producent, som ikke leverer eller udfører arbejdet selv, beder eller anbefaler kunden at tage kontakt med nogle af de virksomheder i kundens nærområde, som normalt handler med producenten, så er det ikke så sikkert, at man derfor anbefaler denne virksomhed fremfor andre virksomheder i branchen.

Jeg tror nok, at det er ret almindeligt i vores svenske sprog og i mange lignende tilfælde, at man f.eks. udtrykker sig som at man anbefaler at tage kontakt med nærmeste salgssted, virksomheder der repræsenterer deres produkt eller lignende udtryk.

Det er sjældent og usædvanligt, at en producent, hvis det overhovedet findes tilfælde, tager garanti eller ansvar for en forhandler eller håndværkers arbejde. Det falder helt tilbage på den, som har solgt og leveret, at tage denne garanti, hvilket er helt i overensstemmelse med gældende lov.

Jeg ved ikke, ligesom du heller ikke ved, hvordan man i detaljer har fremført sin anbefaling og detaljerne omkring betydningen.

Måske kan producenten svare på det.
Endnu engang - Læs tråden!

Er enig med thomasx i, at hvis en producent skal anbefale en entreprenør, så bør producenten også have en form for viden om, at entreprenøren udfører arbejde af en vis kvalitet; ikke bare at entreprenøren køber deres produkter.

Yes, og i dette tilfælde har jo producenten udtrykt, at dette er en entreprenør, man har gode erfaringer med - så i netop denne henseende, hvor har man fejlet?

• Synes
Jambalaya
  • Laddar…
Vi kan fortsætte med at diskutere dette i lang tid. Der er måske flere, der skal læse tråden ...........

Hvis vi skal være pertentlige, skriver producenten kun, at virksomheden "mest har fået gode referencer", ikke at producenten har gode erfaringer med virksomheden. I er jo pertentlige med ordene, så lad os fortsætte med det.....;)

Hvis vi for en stund forlader, hvad producenten "burde" gøre og i stedet holder os til fakta, så skal garantier rettes mod håndværkeren, som har lavet arbejdet. Og her kører vi som sædvanligt og kritiserer en anden end den, det egentlig vedrører.

Hvorfor tager TS ikke og hænger håndværkeren ud, som har leveret et forkert udført arbejde i stedet, hvilket burde være det mest rigtige.

Hvis fx en fliselægger bruger LIPs produkter, og han monterer forkert med lækage som resultat. Skal vi så hænge LIP ud og kræve, at de erstatter og laver arbejdet om? (bare en sammenligning)

Måske skal man trods alt forsøge at holde sig til de regler, vi har i Sverige og lade ansvaret lande, hvor det hører hjemme. Så burde TS måske have reageret og gjort lidt mere for at få den udførende håndværker til at tage sit ansvar tidligere.

Som en OT bemærkning forstår jeg personligt ikke, at man lægger denne masse/overflade på en trappe, for det ser jo ikke smukt ud, selv i en perfekt udførelse. Men det er en anden sag.....;)

• Synes
Jambalaya og 1 anden
  • Laddar…
"2. Vi har anbefalet entreprenøren i Stockholm,

...

samtidig kan vi meddele, at den pågældende entreprenør ikke har haft eller har nogen forbindelse til vores virksomhed.
"

Fin modsætning der, de har ingen forbindelse overhovedet til en entreprenør, de selv har anbefalet. Så dårligt!

En ting ved vi nu med sikkerhed, en entreprenør anbefalet af DuraCoat er ikke til at stole på, dermed er heller ikke DuraCoat til at stole på. Hårdt, men sandt.

Så opstår der en hel del spørgsmål omkring TS' opførsel. Hvordan er det blevet reklameret, er der overhovedet blevet lavet en henvendelse til Forbrugerklagenævnet? Hvorfor har TS ladet forfaldet fortsætte i fire år uden at tage skridt til at redde trappen?

Selvfølgelig er det den, der har solgt produktet og den, der har installeret på TS' opdrag, som har ansvaret over for TS. Denne "entreprenør" (læs byggesjusk) skal selvfølgelig hænges ud mindst lige så meget som DuraCoat.
At DuraCoat så ikke tager fat i sagen og sørger for, at en af dem anbefalet entreprenør retter op på et forkert installeret produkt, er dårligt. At DuraCoat i en sådan sag ikke engang kan overveje at stille op med nyt materiale til reparation, er endnu værre.

Som sagt....

thomasx sagde:
Én ting ved vi nu med sikkerhed, en entreprenør anbefalet af DuraCoat er ikke til at stole på, dermed er heller ikke DuraCoat til at stole på. Hårdt, men sandt.

Som sagt....
Nej Thomas, det du ved nu er, at en entreprenør anbefalet af Duracoat kan lave fejl. Andre konklusioner kan ikke drages af dette.

Desuden indebærer denne udtalelse en slags omvendt logik, der heller ikke er sand. Bare fordi en anbefalet entreprenør laver fejl, betyder det ikke, at alle andre Duracoat anbefaler også gør det...?

Og hvad forventer du egentlig, at disse virksomheder skal have af forbindelse til hinanden udover at den ene arbejder med den andens produkter? At være en slags officiel forhandler kan vel næppe være et krav, bare fordi man arbejder med en producents produkter? Denne bygningsarbejder laver sikkert mange andre ting også, udover trapperenovering.

• Synes
Jambalaya og 1 anden
  • Laddar…
2. Vi har anbefalet entreprenøren i Stockholm, da han har handlet meget materiale igennem årene og fået mest positive referencer.
Lyder lidt svagt i mine ører, "mest positive referencer". 60% positive og 40% negative, måske?!

• Synes
TheBigCheese og 2 andre
  • Laddar…
thomasx sagde:
"2. Vi har rekommenderet entreprenøren i Stockholm,

...

samtidig kan vi meddele, at den pågældende entreprenør ikke har haft eller har nogen forbindelse til vores firma.
"

Fin modsætning der, de har ingen forbindelse overhoved til en entreprenør de selv har anbefalet. Så dårligt!

En ting ved vi nu med sikkerhed, en entreprenør anbefalet af DuraCoat er ikke til at stole på, dermed er DuraCoat heller ikke til at stole på. Hårdt, men sandt.

Så vækker det jo en hel del spørgsmål omkring TS's ageren. Hvordan er det blevet reklameret, er der overhoved blevet lavet en ARN-anmeldelse? Hvorfor har TS ladet forfaldet fortsætte i fire år uden at træffe foranstaltninger for at redde trappen?

Selvfølgelig er det den, der har solgt produktet og den, der har installeret på TS's opdrag, der har ansvaret over for TS. Denne "entreprenør" (læs fusker) skal selvfølgelig hænges ud mindst lige så meget som DuraCoat.
At DuraCoat derefter ikke tager fat i sagen og sørger for, at en af dem anbefalet entreprenør retter en fejlagtigt installeret produkt er dårligt. At DuraCoat i et tilfælde som dette ikke engang kan tænke sig at stille op med nyt materiale til reparation er endnu værre.

Som sagt....
Løsrivende citater hvor man kun tager det, der passer, gør ikke argumentationen bedre.

• Synes
Jambalaya
  • Laddar…
Hvis jeg havde solgt et produkt og derefter anbefalet en håndværker, som havde skuffet, så ville jeg helt sikkert sørge for at ordne det for kunden.

Af det ville jeg så have lært en lektie. Enten ville jeg stoppe med at anbefale ham og kun anbefale firmaer, som jeg ved er pålidelige. For sådanne findes der. Alle kan begå fejl, men pålidelige firmaer gør det rigtige, når de har lavet en fejl. Alternativt ville jeg være stoppet med at anbefale firmaer helt. Men jeg ville i det mindste have sørget for, at kunden havde fået en god trappe.

Efter min mening har Duracoat ingen anelse om, hvad de anbefaler, men bruger bare nogen, som har købt mange produkter af dem. De har gjort et dårligt arbejde og burde have undersøgt firmaet bedre, som de anbefalede. Hjælp slutkunden og gør bedre research næste gang er mit råd.

Havde der været lidt rygrad i firmaet, ville de have været med i diskussionen her. De oprettede en bruger, lavede to indlæg, fik lidt modstand og bad moderator om at indsætte deres argumenter i stedet, og fik flere kritiske indlæg slettet.

• Synes
Peternow og 1 anden
  • Laddar…
MathiasS sagde:
Nej Thomas, det du ved nu er, at en entreprenør rek af Duracoat kan gøre forkert. Andre konklusioner kan ikke drages af dette.

Desuden indebærer denne udtalelse en omvendt logik, som heller ikke er sand. Bare fordi en rek entreprenør gør forkert, så gør alle andre Duracoat anbefaler også det....?

Og hvad forventer du egentlig, at disse virksomheder skal have for forbindelse til hinanden, mere end at den ene arbejder med den andens produkter? At være en slags officiel forhandler kan vel næppe være et krav, bare fordi man arbejder med en producentens produkter? Denne byggemand laver sikkert meget andet også, udover trappeforbedringer.
Hvis man hyrer en entreprenør anbefalet af DuraCoat, så kan man ikke stole på, at man får en entreprenør, der påfører produktet korrekt eller retter sig, når det er blevet forkert. Henvender man sig til DuraCoat, bliver det en kold skulder. Det har vi nu set. I min verden betyder det, at man ikke kan stole på DuraCoat.

Hvordan du kan få det til, at alle entreprenører gør forkert, bare fordi DuraCoats anbefalinger ikke er til at stole på, er nok den største logiske fejl af alt i denne tråd. Man kan meget vel få en god entreprenør, hvis man tager en anbefalet af DuraCoat, men man kan ikke stole på det.

Du må gerne mene, at en entreprenør, der køber meget af en leverandør, og som anbefales af leverandøren, ikke har nogen forbindelse til den leverandør. Jeg mener det stik modsatte, da de har en forretningsmæssig relation, og leverandøren giver entreprenøren arbejde via anbefalinger. For mig er det en stærk forbindelse.

• Synes
TwinTitan
  • Laddar…
E Ejduratrapp sagde:
Min erfaring med DuraCoats produkt til betontrapper.
I maj 2008 kontaktede jeg DuraCoat AB og bad dem anbefale en håndværker, der kunne reparere min grimme betontrappe med Duratrapp. De anbefalede et firma i Stockholm, som udførte reparationen, og trappen blev meget flot. Efter den første vinter begyndte der at komme revner i Duratrappen, så jeg kontaktede entreprenøren for at få dem til at udbedre fejlene. Flere gange i løbet af 2009 ringede jeg til entreprenøren, der lovede at komme og inspicere. Intet skete. Foråret 2010 var nu skaderne meget større, og stykker af Duratrapp var begyndt at løsne sig fra betonen. Heller ikke dette år behagede entreprenøren at kontrollere skaderne trods utallige opkald. I 2011 var trappen ødelagt, og stadig ingen entreprenør. Nu 2013 er trappen så beskadiget, at den skal fjernes i store stykker og støbes om.

Problemerne med produktet Duratrapp er, at den dels ikke fastholder de sten, der skal udgøre belægningen, samt at Duratrapp revner og slipper ind fugt. Fugten bliver derefter inde og fryser, hvorpå trappens beton ødelægges. En ubehandlet trappe tørrer normalt set, men når Duratrapp er påført, indespærer produktet fugten, og skaderne opstår.

Jeg har kontaktet DuraCoat og givet dem mulighed for at kommentere denne tekst, men de har afstået fra at svare. Det siger i sig selv en hel del om kvaliteten af virksomheden og produktet.

Følgende fem billeder viser problemerne og burde nok advare de fleste mod at bruge produktet.
Billede 1. De store synlige skader på trappen.
Billede 2. Revner og sten falder fra Duratrapp
Billede 3. Stort hul i trappen pga. frostskader (Gik ikke at uploade pga. duplikat af billede 1. Vedhæft gerne billede 3 igen, så jeg kan indsætte det her. Stefan, Moderator)
Billede 4. Revner samt at Duratrapp løsner sig fra underlaget
Billede 5. Belægnings-stenene har løsnet sig fra Duratrapp, men Duratrapp er ellers intakt.
Hej, det er trist, at firmaet ikke udbedrede fejl og mangler på din trappe.

Af billederne ser jeg, at der er for tykt spartlet med epoxy, og trappen er ikke gjort ordentligt ren, og af denne grund er sten løsnet, og dele revnet. Meget sjusket udført arbejde.

Dernæst skal dette udbedres straks, hvilket bliver en mere besværlig proces, og af den grund er et besøg udeblevet.

Vådt underlag klæber dårligt. Ligeledes hvis der er støv og ujævnheder. Belægger man på disse overflader, løsner det sig som kager og revner også. Vand trænger ind under og løsner, hvilket forårsager endnu flere skader.

Trist.

Til øvrige læsere giver jeg rådet at henvende jer til Duracoat med billeder, så de kan kontakte entreprenøren og stille dem til ansvar samt henvise jer til en anden seriøs aktør.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.