Hej!

Du bør være færdig med dampspærren for længe siden ;-) men til andre, der evt. undrer sig, vil jeg bare sige, at det ER vigtigt, at dampspærren er tæt. Specielt ved følsomme steder for kondens, dvs. ved kuldebroer og andre steder, hvor risikoen er større for kondensproblemer (kold konstruktion, meget damp i luften, følsomme materialer osv.). Årsagen til, at jeg skriver sådan, er, at dampspærren har to funktioner: Den ene er at forhindre konvektion, dvs. at fugt transporteres med luftstrømme ud i konstruktionen og evt. bliver et problem. Men for konvektionens skyld er små små huller i dampspærren intet større problem. Med diffusion af fugt er det derimod mere følsomt. Diffusionen af fugt er mere lokal, derfor kan man forsøge at tænke over, hvor stor risiko de der huller er.

Hmm.. ved ikke, om det der gjorde sagen klarere. :-/
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.