Hej!
Jeg og min mand har med glæde sat dampspær op ved hjælp af hæftepistol. Nu læser jeg nogle steder, at hæfteklammer ikke må bruges. Er der nogen, som ved hvorfor?
Jeg og min mand har med glæde sat dampspær op ved hjælp af hæftepistol. Nu læser jeg nogle steder, at hæfteklammer ikke må bruges. Er der nogen, som ved hvorfor?
Man punkterer ganske vist folien, hvis man hæfter den op. Men der findes vel næppe nogen anden praktisk måde at få den op på. (Er der nogen, der ved?) Hvis man er rigtig ambitiøs, kan man vel trække en strimmel tape over hæfteklammen, men det tvivler jeg på, at nogen gør.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Ja, huset vil jo rådne væk inden for et år på grund af disse kvadratmikrometer store huller. Dampspærren er jo i øvrigt så tæt, at ikke engang enklere molekyler kan passere igennem.

Jeg læste i branchens regler for dampspærre, at hæfteklammer ikke måtte bruges. Og sådan var det på hjemmesiden hos en eller anden dampspærrefabrikant. Men ingen fortæller hvorfor. Søm er okay, men ikke hæfteklammer...
Som nogen skrev, er hullerne jo mikroskopiske, og vi har tapet over, hvor folien er løsnet fra klammerne og hullerne er blevet større. Derefter trykker reglar og gipsplader til. Flere der bruger hæfteklammer altså?
Som nogen skrev, er hullerne jo mikroskopiske, og vi har tapet over, hvor folien er løsnet fra klammerne og hullerne er blevet større. Derefter trykker reglar og gipsplader til. Flere der bruger hæfteklammer altså?
Ja, så...ByggaNytt sagde:
Jeg ville absolut ikke spilde nogen tid på at tape, hvor der senere skal på en byggeskive eller anden regel osv. Alt luftstrøm er jo umuligt der.
Det ville måske være en idé at lægge på en tape som ekstra sikkerhed, hvis der er et sted, der på grund af mekanisk påvirkning kan blive en slid, måske noget indre hjørne f.eks. Så hvis det skulle ske, er der lidt tape over hullerne, der er opstået i plastikken...
Klik her for at svare