I går monterede jeg Bison dampspærre fra byggmax. Efter nogle timer reagerede jeg på, at den lugter ret stærkt, lidt brændt og "kemisk". Svært at beskrive en lugt selvfølgelig, men det er det nærmeste, jeg kommer.

Er en sådan lugt almindelig for dampspærre?

Det ville jeg tro. Købte en dampbremse på Hornbach af kendt mærke, som også lugtede i sikkert 2-3 uger. Så jeg tror, at det er normalt.

Dr Benz Dr Benz sagde:
Det ville jeg tro. Købte en dampbremse på Hornbach af kendt mærke som også lugtede i sikkert 2-3 uger. Så jeg tror, det er normalt.
Tak for svaret. Var det så kraftig lugt, at du kunne mærke det i rummet og ikke kun når du satte næsen mod dampbremsen? Jeg kan lugte det på indgangsetagen, og dampbremsen er monteret på overetagen.

Jepp det lugtede meget og spred sig i hvert fald i de tilstødende rum.

Havde i og for sig beskyttelsesplast mod det rum, men der blev alligevel meget lugt. Rullen, der er tilbage, lugter ikke længere. I og for sig nogle måneder siden.

Dr Benz Dr Benz sagde:
Jepp det lugtede meget og spredte sig i hvert fald i tilstødende rum.

Havde for så vidt beskyttelsesplast mod det rum, men der blev alligevel meget lugt. Rullen, der er tilbage, lugter ikke længere. For så vidt nogle måneder siden.
O.k. så føler jeg mig rolig. Tak for svaret.

• Synes
Dr Benz
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.