Er i gang med at montere et ekstra lag gipsplader på væggen for at flise på. Det viste sig, at en gipsplade gik over hele reglen, der sidder bagved, hvilket medførte, at den næste gipsplade ikke fik greb om reglen på den ene side...Argh! :-/
Jeg kan desværre ikke tage dem ned, da jeg samtidig limer dem, mens jeg skruer.
Den plade, der kun har skrue i den ene kant, har ret så rigeligt med lim (PL 600) på bagsiden samt i samlingen mod nabopladen, og den er ikke fuld størrelse men snarere halv, 236 x 58 cm. Jeg satte godt med skruer i den side, der gik.
Hvad tror I...holder det at flise på...???
 
Træls situation. Jeg antager, at det handler om et badeværelse?
At fjerne pladen virker jo ikke som en mulighed. Jeg ville nok tro, at det holder, eftersom gips er et dødt materiale, som ikke bevæger sig.
Men hvis du skulle være uheldig, at det revner i samlingen, må du nok betale for reparationen selv, eftersom det ikke er korrekt gjort. (Jeg mener, at forsikringsselskabet kan være besværligt.) Men hvis du holder mund og krydser fingre, så går det nok godt.
 
1) Det går ikke at forstærke væggen med en ekstra vægregel fra den anden side?

2) Sæt et tredje lag gips op på netop denne væg!

3) Riv hele væggen og lav det om :P

4) Hvis pladen IKKE sidder ved bruser/bad, fastgør med mange skruer og glem fejlen ::)
 
Besværlig situation. Jeg antager, at det drejer sig om et badeværelse?
Nej, det er en vaskerum, så jeg antager, at det ikke er helt så følsomt.

Kan man ikke forstærke væggen med en ekstra vægregel fra den anden side?
Desværre, det er lukket, medmindre jeg vil rive væggen ned i stuen - men det vil med stor sandsynlighed forårsage protester fra især regeringen... ;)

Sæt et tredje lag gipsplader op på netop denne væg!
En mulighed at overveje helt klart.

Riv hele væggen ned og lav det om
Ehh... en mulighed der ikke føles aktuel :)

Men hvis du holder det hemmeligt og krydser fingre, går det nok godt.

Hvis pladen IKKE er ved bruseren/badekarret, skru det kraftigt fast og glem fejltagelsen
Det ser nok ud til at blive sådan alligevel :P Desuden tror jeg ikke, at holdbarheden skulle være for dårlig, den sidder som klippen nu, når limet er hærdet, og ifølge beskrivelsen skal den jo tåle 125 kg/m2, så jeg krydser fingrene...

Tak for alle forslagene!
 
Der findes gipsplader, som du kan sætte i fugen mellem gipspladerne. På den måde låser du i hvert fald gipsen mod hinanden. (Det tror jeg, du allerede har gjort selvfølgelig med limmet... ;)) Men jeg ved ikke, om PL 600 er tilstrækkeligt godt, ??? PL400 ved jeg fungerer på gips.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.