Har netop lavet et værelse om til soveværelse til min datter, men det er umuligt at sove i det rum pga ekstremt højt regnlyd (har prøvet selv, ren tortur)

Der er en kvist i rummet, og når det regner, samles vand et sted ovenover kvisten og falder i store dråber ned på pladen under (mest på de to yderkanter af pladen). Og hver dråbe lyder som en mindre gongong.

Er der nogen, der kender en god løsning på dette?
 
Du skriver det selv: stoppe vandet fra at samle sig "et sted" eller stoppe vandet fra at falde ned på pladen.

Vil du have mere hjælp, tror jeg vi har brug for meget mere information og billeder.
 
  • Synes
Galten
  • Laddar…
Der er nok ingen quick-fix her, som du siger. Vedhæfter billede af kuplen, ser noget fejlkonstrueret ud må I råbe op. Det hvide på billedet kan I ignorere, jeg lagde lidt glasfiberstof ud for at dæmpe det værste. Men sandsynligvis er det vel en blikkenslager, der skal hyres
Tagvindue på et rødt tegltag, mulig konstruktion tilpasningsproblem, placering af glasfiberklud langs bunden for midlertidig forbedring.
 
Der burde sidde en tagrende på kuplen, ligesom på billedet nedenfor.

Hus med metaltag og en kvist, der mangler en tagrende, som beskrevet i teksten.
 
  • Synes
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Det burde sidde en tagrende på karnappen, ligesom på billedet nedenfor.

[billede]
Det ville utvivlsomt have løst problemet!
Har gået rundt i området, og det ser ikke ud til, at nogen har tagrender på karnapperne her, det er måske en slags skånsk tradition…
 
  • Wow
Roger Fundin
  • Laddar…
G Galten sagde:
Det ville unægtelig have løst problemet!
Har gået rundt i området og det ser ikke ud til, at nogen har tagrender på karnapperne her, er måske en form for skånsk tradition...
Er skåning men flyttet til Kalmar og der har de også tagrender :)
 
  • Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
G Galten sagde:
Det havde unægteligt løst problemet!
Har gået rundt i området, og det virker ikke som om nogen har tagrender på karnapperne her, er måske en form for skånsk tradition…
eller så har de ikke soveværelse der
 
  • Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
eller så har dom ikke soveværelse der
Vi havde et opbevaringsrum der, men så slog jeg væggen ud til datterens værelse, fordi hun ville have det større.. Så vi har nok ikke hørt denne lyd før.
 
  • Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
G Galten sagde:
Vi havde et opbevaringsrum der, men så slog jeg væggen ud til datterens rum, fordi hun ville have det større.. Så vi har nok ikke hørt denne lyd før
præcis, måske heller ikke naboerne
 
  • Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
G Galten sagde:
Det havde unægtelig løst problemet!
Har gået rundt i området og det ser ikke ud til, at nogen har tagrender på kuplerne her, er måske en form for skånsk tradition…
Vi er lidt sejere her i Skåne og tåler sådan en lyd...

Men men, har noget lignende herhjemme og selvom det ikke er sååå slemt, så forstyrrer det, i det mindste den dag man skal falde i søvn men ikke er så træt. En hurtig løsning kan være at lægge et stykke tagpap der, hvor det drypper ned. Hos os var der et punkt på hver side og hvis jeg lagde et stykke på hver side, hørtes ingenting. Sådan noget overfladepap med grov overflade altså. Virker indtil man får gjort noget ordentligt ved det i det mindste. :-)
 
  • Synes
salahunreal og 2 andre
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 sagde:
Vi er lidt hårdere her i Skåne og tåler sådan lyd...

Men men, har lignende herhjemme, og selvom det ikke er sååå slemt, så irriterer det, i det mindste den dag man skal sove, men ikke er så træt. En hurtig løsning kan være at lægge et stykke tagpap, hvor det drypper ned. Hos os var der et punkt på hver side, og hvis jeg lagde et stykke på hver side, hørtes intet. Sådan en overfladepap med grov overflade altså. Det fungerer, indtil man laver det ordentligt i det mindste. :)
Har tjekket nu, og det er to små områder, hvor de fleste dråber lander. Skal prøve dit tip som en quick-fix!
 
  • Synes
Droynas
  • Laddar…
magge_
Du kunne lede dråben ned til tagrenden med et stykke reb/snor.
I stedet for følger dråbe vandet snoren ned.
 
  • Synes
Galten
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.