Hej, jeg fik for et stykke tid siden ordre om, at der skulle sidde liggende yderpanel på væggene i gangen og køkkenet. Uden at have nogen direkte viden eller erfaring inden for byggebranchen, tænkte jeg, at det ikke kunne være så svært. Men en af de mange fejl, jeg har lavet undervejs, var, at jeg ikke var specielt omhyggelig i yderhjørnesamlingerne. Jeg tænkte, at der nok findes en hjørneliste, der kan smækkes på der. Men ingen hjørneliste, som jeg har fundet, dækker samlingerne. Brædderne er 21 mm plus åbning på 0-6mm
er der nogen, der har et tip til, hvordan jeg løser dette? Lodrette hjørne samling med liggende yderpaneler, viser synlige mellemrum ved samlingerne uden hjørnelister.

Jeg havde bygget en knudebræda af en 17*50 og en 17*70, omtrent som man gør udendørs, men hvordan det bliver afhænger meget af, hvordan det ser ud rundt omkring. foder på døre i nærheden, loftliste, gulvliste o.s.v.

Noget der kun dækker "den grimme side"? Hvid glat 50 mm dørfoder? 30 mm salningsliste?
Så er der hjørnelister der er ca. 30 mm til begge sider. Det ville jeg nok have valgt.

Præcis, det går jo at tage en bred smyglist, som møder en bred fugelist!?

Dvs. som dette modificerede billede (Ved ikke hvorfor den ville tegne en pil og ikke bare en streg...)

Grå vinkel med afrundede hjørner og en rød pil, der peger fra ydersiden mod hjørnet, illustrerer hvordan listeværk kan mødes.

Eller en dørkarm, der møder en gulvsokkel? Samme princip som smyg/fugelist men tykkere..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.