Er i gang med at sætte gles i loftet i garagen. I midten har jeg en IPE bjælke og er lidt usikker på, hvordan jeg skal beklæde den med gips. Hvordan plejer man at gøre det, er der nogen, der kan guide mig igennem proceduren eller hvor man kan finde mere information om det.

Har en tanke om, at man kan bore huller i den for at skrue fast et træstykke på hver side. Så hænger jeg mig op på, at flangen er 50 mm..

Taknemmelig for lidt hjælp på traven, så jeg kan komme videre med mit byggeri...

Brug sådan her. Findes i forskellige varianter afhængigt af producenten. Bare klik på og skru gipspladen fast. Held og lykke!

Hvis du har adgang til også oversiden af bjælken, ville jeg nok lave rammer med gles rundt om bjælken. Jeg ville først lave et U med 3 stykker gles og hænge det rundt om bjælken for derefter at skrue den sidste glesbit på. Derefter ville jeg beklæde det hele med gips. Det medfører selvfølgelig, at bjælken bliver lidt tykkere, men det kan du sikkert leve med.

Brug en boltpistol, det går fint at skyde en f.eks. 22mm plade både i bjælkeflader og nedefra skruve derefter gipsplade i træet.
Sidst havde jeg gule skud i en Spit boltpistol, bjælken var en IPE270 altså ret groft materiale
den slog igennem uden problem./MLj

Kan man ikke bare bore og skrue fast reglar?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.