7,486 læst ·
18 svar
7k læst
18 svar
Consteel byggvarer, er det et seriøst firma?
Ja, de kom nogle dage senere, og ordren var komplet, og der var intet at klage over med hensyn til kvaliteten. Dog var det jo produkter fra Velux, så de har intet med fremstillingen at gøre.M Mcom sagde:
Når det kommer til ansvarsfrågan, kan jeg kun sige, at jeg vil opdatere her, når vi har løst tvisten. Nuværende situation er, at jeg har bestridt dele af fakturaen med henvisning til erstatningskrav pga. forsinkelse, og deres svar er, at de vil sagsøge mig for bedrageri.
Jeg tænkte, at jeg ville opdatere lidt omkring dette, desværre er dette et frygteligt useriøst firma, de nægter at tage en konkret diskussion og endda imødegå argumenter og bruger i stedet trusler. Jeg har i løbet af den seneste måned forsøgt at have en form for diskussion, men de kan ikke tage til sig nogen form for argumenter eller henvisning til forbrugerlovgivning. Consteel byggvaror og også Saver Bygg, som jeg åbenbart kommunikerer med nu, mener, at trusler er den bedste løsning.
Nu er dette anmeldt til Forbrugerrådet, og der ligger stadig en trussel om at gøre det til en retssag fra Consteels side. Fra min side håber jeg, at det kan nå at blive undersøgt af Forbrugerrådet, inden de effektuerer deres trusler. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så udtaler Forbrugerrådet sig ikke, hvis det allerede er taget til retten. Skulle det ende med, at vi havner i en situation, hvor det faktisk bliver en retssag af det, må jeg tage yderligere kontakt med en juridisk rådgiver for at overveje, om man skal føre det videre eller give op.
Nu er dette anmeldt til Forbrugerrådet, og der ligger stadig en trussel om at gøre det til en retssag fra Consteels side. Fra min side håber jeg, at det kan nå at blive undersøgt af Forbrugerrådet, inden de effektuerer deres trusler. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så udtaler Forbrugerrådet sig ikke, hvis det allerede er taget til retten. Skulle det ende med, at vi havner i en situation, hvor det faktisk bliver en retssag af det, må jeg tage yderligere kontakt med en juridisk rådgiver for at overveje, om man skal føre det videre eller give op.
Åh nej, ikke sjov læsning.A Andreas Jonasson sagde:Tænkte at jeg ville opdatere lidt om dette, desværre er det et frygteligt useriøst firma, de nægter at tage en konkret diskussion og endda imødegå argumenter, men bruger trusler i stedet. Jeg har i den sidste måned forsøgt at have en slags diskussion, men de kan ikke tage til sig nogen form for argument og henvisning til forbrugerlovgivning. Consteel byggvaror og også Saver Bygg, som jeg åbenbart nu kommunikerer med, mener at trusler er den bedste løsning.
Nu er dette anmeldt til ARN, og der er stadig en trussel om at gøre det til en retssag fra Constels side, for min del må jeg håbe, at det når at blive efterforsket af ARN, inden de gennemfører deres trusler. Hvis jeg har forstået det rigtigt, udtaler ARN sig ikke, hvis det allerede er taget til retten. Skulle det blive til en situation, hvor det faktisk bliver en retssag ud af det, må jeg tage yderligere kontakt med en juridisk rådgiver for at drøfte, om man skal drive det videre eller give op.
Godt at jeg selv ikke nåede at bestille fra Consteel.
Håber det løser sig så godt det kan for dig.
Uanset er det godt, at det kommer frem, så flere slipper for at blive berørt!
Medlem
· Västra Götaland
· 28 indlæg
Hej, jeg kan komme med lidt andet input, da jeg bestilte fra Saver/ Consteel i 2017 og overvejer faktisk at bestille fra dem igen. Det tog, som I beskriver, meget lang tid, og leveringstiden blev udsat flere gange, men da jeg var midt i en stor renovering, hvor jeg lagde vandbåren gulvvarme i næsten hele huset og bestilte gulvet tidligt, nåede gulvet at komme lige præcis til tiden, da køkkenet skulle ankomme.
Jeg bestilte Kährs egetræsgulv, og det var de rigtige ting, og prisen var under indkøbsprisen hos de firmaer, hvor min snedker-svoger kunne få fat i samme gulv.
Hvis I kan vente, kan det stadig være pengene værd, men regn med at bestille mindst seks måneder før I har brug for gulvet. Men de kan jo være blevet endnu dårligere end tidligere, hvad ved jeg 🙃
Edit: Virksomhedens hjemmeside ser ud til ikke at eksistere længere, så jeg undgår at teste deres nuværende service 😅
Jeg bestilte Kährs egetræsgulv, og det var de rigtige ting, og prisen var under indkøbsprisen hos de firmaer, hvor min snedker-svoger kunne få fat i samme gulv.
Hvis I kan vente, kan det stadig være pengene værd, men regn med at bestille mindst seks måneder før I har brug for gulvet. Men de kan jo være blevet endnu dårligere end tidligere, hvad ved jeg 🙃
Edit: Virksomhedens hjemmeside ser ud til ikke at eksistere længere, så jeg undgår at teste deres nuværende service 😅
Senest redigeret:
Klik her for at svare