799 læst ·
26 svar
799 læst
26 svar
Carport med sadeltag - dimensioner
Men hvis vi vender tilbage til selve konstruktionen: min tanke om at lægge et par solide reglar på l-støtterne og skrue stolperne i disse. Kan det fungere? Skrueskruve, eller bruge solide vinkelbeslag eller lignende. Eller lave udtag og tapper. Hvad bliver bedst. Og pænest?
Mm, ulempen er jo, at plintar tager en del af overfladen. Og bolte stolper på ydersiden bygger for meget den anden vej… Pokkers, hvor svært dette er…
Soklerne behøver ikke at tage noget af arealet, du kan have sokler under jorden og bare lade galvaniserede sokkeljern stikke op gennem gruset og bolte stolperne i jernene.A Andreas Lindahl sagde:
Ah, så forstår jeg. Så prøve at grave ned langs indersiden af l-støtterne (det er fyldmasser, makadam og grus) og støbe plinter så tæt som muligt. Er det nok at fastgøre plintjernene på indersiden af stolperne alene? Bolte lige igennem, selvfølgelig.F fribygg sagde:
Så kan jeg jo teoretisk placere stolpen delvist over l-støtterne og bolte den fast i pælestøtterne indefraA Andreas Lindahl sagde:
Jeg havde gjort næsten som du tænker 45X95 i bunden stående regler på det, men jeg havde lagt et lag syllpapp mellem beton og træ. Så havde jeg bygget væggen liggende på jorden, og så kan man skrue fra "undersiden" med det samme. Alternativt går det jo med 90X90 vinkeljern plus ankarskruv. Sætter man vinkeljern på begge sider, så bliver det rigtig stærkt.
Godt forslag at skrue nedefra og så folde hver "væg" op. tak!M Mats sagde:Jeg ville have gjort næsten som du tænker, 45X95 i bunden, stående reglar på det, men jeg ville have lagt et lag tætningspap mellem beton og træ. Så ville jeg have bygget væggen liggende på jorden, og så kan man skrue fra "undersiden" med det samme. Alternativt kan man bruge 90X90 vinkeljern plus ankerskruer. Hvis man sætter vinkeljern på begge sider, bliver det virkelig stærkt.
Klik her for at svare