Hej,

Jeg er begyndt at overveje at bruge en ca. 8,5 m lang typ IPE-bjælke til at bygge mig et loft i garagen. Spørgsmålet er, hvad man kan regne med ca. pris på sådan en? Om det er værd at overveje eller ej.

Hvilken model og mål jeg skal have ved jeg ikke endnu, som sagt er jeg ikke kommet så langt endnu.

Mvh Jonas

sir_daniel sir_daniel sagde:
Tex [link]
Hmm ok, så 1stk "IPE Balk 140 S275JR0" på 12m koster mig 2517kr + fragt?
Intet farligt pris vel?

Mvh Jonas

Fragt på 12M profil kan let blive latterligt dyrt.
Hvis det er muligt at konstruere så du kommer ned i 2 stk 6 meters eller 3 stk 4 meters bør fragtomkostningerne falde betydeligt:geek:

• Synes
Snål-Jocke
  • Laddar…
Ljus Ljus sagde:
Frakten på 12M profil kan lätt bli löjligt dyr.
Går det att konstruera så du kommer ner i 2 st 6meters eller 3st 4 meters bör fraktkostnaden sjunka betänkligt:geek:
Ska nog ha 8,3-8,4m egentligen. Vilket jag iofs skulle kunna köra på min biltransport, bara jag märker ut det baktill haha.

Vill ha helt öppet under balken därav jag börjar fundera på detta istället.

Mvh Jonas

• Synes
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
IPE140 afhænger en del af din spændvidde.

S Snål-Jocke sagde:
IPE140 lär hänga en del vid din spännvidd.
Ok, hvad bør man have da? Skal blive et loft på typ 8*3,5m.

Mvh Jonas

Jeg kan det ikke i hovedet, der findes beregningsprogrammer.
Men kan dit byggeprojekt gennemføres med fritbærende plade i stedet? Det KAN faktisk blive både enklere og billigere.

S Snål-Jocke sagde:
Jeg kan det ikke i hovedet, der findes beregningsprogrammer.
Men kan dit byggeprojekt udføres med fritbærende plade i stedet? Det KAN faktisk blive både enklere og billigere.
Sådan ser det ud i dag. Blev nødt til at "finde på noget" for at få op porten, og det blev en regelramme, som var tænkt at fortsætte som gulv til loft.

Mvh Jonas

• Loftet under opbygning med træramme til en port, set fra indersiden med isolering og bærende træbjælker.
  • Synes
Snål-Jocke
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.