Nogen som har et billedeksempel på et stillads i træ, som man, relativt let, kan sømme sammen til malerarbejde?
Har et relativt lavt hus, hvor jeg klarer mig med to bukkestilladser på langsiderne.
Men ved gavlene har jeg brug for at komme op nogle meter i luften, samtidig med at terrænet er skrånende og ujævnt. Til mønningen er det måske 5-6 meter...
Taknemmelig for tips om dimensioner og mulige længdespænd.
Har et relativt lavt hus, hvor jeg klarer mig med to bukkestilladser på langsiderne.
Men ved gavlene har jeg brug for at komme op nogle meter i luften, samtidig med at terrænet er skrånende og ujævnt. Til mønningen er det måske 5-6 meter...
Taknemmelig for tips om dimensioner og mulige længdespænd.
Jeg kan naturligvis ikke tage noget som helst ansvar da min model definitivt ikke er typegodkendt eller testet med noget andet end mit korkskalle men jeg byggede med 45X95 og 45X70 i tværstangen. Ca. 2.50 høj og en 1X2 meters platform længst oppe. Tilstrækkelig stabil for at det skal gå at stille en fastspændt trapstige længst oppe.
Havde desværre ikke noget godt billede af den men den skimtes længst til venstre på dette billede
http://mats.dynalias.com/images/boden/bygget16.jpg
Havde desværre ikke noget godt billede af den men den skimtes længst til venstre på dette billede
http://mats.dynalias.com/images/boden/bygget16.jpg
Jeg kan virkelig anbefale at bygge selv. Det koster ingen husleje og er billigt at købe. Det går hurtigere at montere end man tror, og det bliver superstabilt, hvis man fastgør med jern ind mod huset. Jeg byggede med 45x95 reglar, som jeg satte sammen med vognbolt. Hvis man vil have en anden højde, når man flytter, eller hvis en trappe er i vejen, borer man bare nye huller. Tværstag kan man tage resttræ af diverse varianter, som man fæstner med søm eller skrue.
/CC
/CC
Hallo!!!, en skrue kan du vel skrue ind alligevel? Hver forår tætnar jeg sprækker i facadebrædderne med latex, ligeså omkring vindueslister som er revnet lidt på grund af varme/kulde bevægelser. Så benytter man også lejligheden til at tætne eventuelle søm- eller skruehuller.
/CC
/CC
Sådan ser en "knekt" ud, tror jeg. Jeg brugte selv sådanne i 80'erne, da jeg skiftede et stort gavlvindue.
Meget enkel konstruktion.
Lav to stk., eller tre afhængigt af hvor lang en strækning man vil dække med stilladset, stil dem mod væggen, læg planker på og klatr op. Skal ikke fastgøres til væggen, da de skal kunne glide ned for maksimal stabilitet. Jo mere belastning, jo bedre sidder den. Hvis man altså ikke har glemt modholdet i jorden!
Test hvilken der er den optimale vinkel mod jorden for støtterne!
Held og lykke!
U.P.A.!!
Canuto
Meget enkel konstruktion.
Lav to stk., eller tre afhængigt af hvor lang en strækning man vil dække med stilladset, stil dem mod væggen, læg planker på og klatr op. Skal ikke fastgøres til væggen, da de skal kunne glide ned for maksimal stabilitet. Jo mere belastning, jo bedre sidder den. Hvis man altså ikke har glemt modholdet i jorden!
Test hvilken der er den optimale vinkel mod jorden for støtterne!
Held og lykke!
U.P.A.!!
Canuto