På byggmax side kan man lige nu (24 Juli 2011 21:00) læse at "Läkt 25x25mm" udgår. Denne dimension er perfekt til diverse småpysselprojekter hvor man ikke behøver fine høvlede lister. Jeg bliver ulykkelig hvis den går i graven!

Nogen der har lidt inside information?
Kommer man måske til at bruge bærlektdimensionen som strølækt?

Paul-Staffanstorp
Der findes jo andre butikker...

Personligt synes jeg deres sortiment er katastrofalt dårligt og det er kun blevet værre med årene... :(

Ikke i Borlänge. =/ Ikke så bekvemt og tæt på i hvert fald. Der findes vel et eller andet bræddegård et sted, hvor man måske kan komme ind, hvis man er flink og er hjemme på kontortid. Eller har jeg måske dårlig erfaring fra bræddegårde? ;)

Paul-Staffanstorp sagde:
Finns ju andra butiker...

Personligt synes jeg deres sortiment er katastrofalt dårligt og det er bare blevet værre med årene... :(
Jeg oplever det som det modsatte. Det er muligvis blevet lidt værre på træ siden, men det øvrige sortiment synes jeg er blevet udvidet. Når det kommer til træ sortimentet, så savner jeg gjutlist i Byggmax sortiment.

bryder mig generelt ikke om byggmax, dårlig kvalitet på tømmeret, uvidende personale og materialet er næppe meget billigere sammenlignet med rigtige byggehandlere, hvis man kan få sig nogle rabatter. Nej, jeg foretrækker en rigtig byggehandel, der kan, hvis de ikke har det på lager, skaffe alle de ting, man kunne få brug for.

Ved ikke hvor ofte den bruges til tagjob. Selv bruger jeg tegellægten som strø. Gør ikke alle det?

Vi stoppede med at bruge 25x25 for længe siden til tag, de går bare i stykker hele tiden, så vi bruger næsten altid samme som bærelisten 25x50. Nogle gange får vi 25x38, men det er på grænsen til at have samme fænomen, dvs. skøre og går i stykker ved knasterne under håndtering.

MrTim sagde:
ogillar byggmax generelt, dårlig kvalitet på virket, ukendt personale og materialet er næppe særlig billigt i sammenligning med rigtige byggemarkeder, hvis man taler sig til nogle rabatter. Nej, tak jeg ved, en rigtig byggemarked som kan, hvis de ikke lagerfører, tage hjem alle ting man kunne tænkes at have brug for.
Jeg deler ikke din opfattelse angående kvaliteten altid... Har dårlig erfaring med en sk rigtig byggemarked som leverede terrasse og træ til en ven byggeprojekt. Krogede, knudrede osv. Trods god rabat (20%) blev det dyrere end Byggmax for ham. Jeg købte selv bedre træ på byggmax til mit terrasseprojekt.

Nogle hævder altid, at mærkeværkstedet og originale dele er det eneste, der gælder for bilen. Mærke jeans for 1000kr i stedet for Dressmans til 200kr osv. Tak fordi I findes, så de dyre giganter overlever, så kan jeg fortsætte med at gå til Byggmax, Biltema og Dressman ;)

• Synes
Nynna
  • Laddar…
Mikael_L
Jeg bruger 25x38 som strø og 25x50 som bærelekt, for det føles betydeligt mere robust.

Men obs at TS ikke snakkede om brug på tag som strølekt uden:
"Den här dimensionen är perfekt för diverse småpyssleprojekt där man inte behöver fina hyvlade lister. Jag blir olycklig om den går i graven!"
:)

Men det ser unægteligt ud som om den er udgået. Men nogle gange forsvinder et produkt fra byggmax for lidt senere at komme ind igen. Jeg antager, at det kan være fordi man skifter leverandør eller model på prydet.

MickeK sagde:
Jeg deler ikke din opfattelse om kvalitet altid... Har dårlige erfaringer med en såkaldt rigtig byggemarked, som leverede terrassebrædder og træ til en vens terrassebyggeri. Skævt, knastet osv. Trods god rabat (20%) blev det dyrere for ham end Byggmax. Selv købte jeg bedre træ på Byggmax til mit terrassebyggeri.

Nogle hævder altid, at mærkeværkstedet og originale dele er det eneste, der gælder for bilen. Mærke-jeans for 1000 kr i stedet for Dressmans til 200 kr osv. Tak fordi I eksisterer, så de dyre giganter kan overleve, så jeg kan fortsætte med at gå til Byggmax, Biltema og Dressman ;)
Nej, selvfølgelig kan kvaliteten også være forfærdelig hos andre byggemarkeder, man får skævt, knastet og ubrugeligt træ. Men en god kontakt med sælgeren plejer at kunne betale sig.

BM ligger tættest på mig, og hvis jeg skal supplere med enkelte planker eller andet, plejer jeg at tage på BM. Men jeg savner den viden og det brede udvalg, der findes hos andre.
Det er næppe muligt at bygge et helt hus med Byggmax sortiment :S

Jeg vil hellere aldrig aflevere bilen på mærkeværkstedet, køber heller ikke jeans for tusindlapper ;) haha

MrTim sagde:
Det går næppe at bygge et helt hus med byggmax sortiment:S
Det er for så vidt sandt. Så hvis man har det som et urokkeligt krav - absolut ALT til hele huset skal købes på ét og samme sted - så må man fravælge Byggmax. Og derefter er det bare at fortsætte - jeg skal købe al mad i én og samme butik, alt mit tøj skal kun indkøbes på ét og samme sted...
Men for dem, der kan forestille sig at besøge mere end én butik under byggetiden, kan Byggmax være værd at tjekke ud.

Paul-Staffanstorp
Nogle ting er helt ok at købe på byggmax, men så skal man alligevel forbi der, for det fungerer ikke at køre derhen, når man ikke ved, om de har det, man leder efter, specielt når man arbejder...

Købte for nylig selv stålskinner der, da de tager 35:- for en på 3000mm, mens Beijer bygg tager 77:- for en på 2500mm, bare fordi der står gyproc på den...

Dog køber jeg ikke gerne tømmer der, for der er betydeligt bedre steder at besøge her i nærheden...

Paul-Staffanstorp sagde:
Visse ting er helt ok at købe på byggmax, men så skal man lige komme forbi der, for det fungerer ikke at køre derhen, når man arbejder og ikke ved, om de har det, man leder efter ...
Men så må det da være godt, at de har lagerstatus på deres hjemmeside? Det er mig bekendt den eneste byggeshop, der har den service. Det fungerer for alt undtagen for træet, da man kun kan se antallet af løbende meter, ikke hvilke længder de har.

Paul-Staffanstorp
andersmc sagde:
Men så må det vel være godt, at de har lagerstatus på deres hjemmeside? Det er mig bekendt den eneste byggeshop, der har den service. Det fungerer for alt undtagen træet, da man kun kan se, hvor mange løbende meter der er, ikke hvilke længder de har.
Jeg ved ikke, om man kan stole på det, for da jeg akut skulle have fat i limtræ for nylig, stod der, at de havde 8 stk. 90x315 på 4m hjemme, men da jeg kom derhen, var der kun 2 stk., hvilket ganske vist var nok for mig, men dog et vældig svind på deres lager... ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.