28,543 læst ·
32 svar
29k læst
32 svar
Byggmax celleplastlim opløses i regnen i dag! Må lime med andet lim nu. Hvilket?
Hvis man skal få det korrekt uden plåt så må vindskiven sidde helt udenfor soklen samt gå et stykke nedenfor soklen. Først da kan man være sikker på at fugt ikke kan trænge ind den vej. Men da må man regne med at facaden stikker ud panel+lækt+vindskive (22+34+12) = 68 mm. Lækten kan man mindske ned selvfølgelig til måske 20. Altså 48 mm udstik.Mikael_L sagde:Tja, jeg skal ikke forsøge at sige imod dig. Jeg har jo virkelig ikke så stor forstand.
Jeg byggede i hvert fald lidt mere oldschool, typ de billeder som "Mark i Skåne" lagde op, men ikke letreglar i stommen da.
Og ...
Og jeg har set nogle huse hvor de har pudset direkte på cellplasten som ydervæg, så hvor galt kan det være? ...
(Sorry, kunne ikke lade være ...)
Jeg tror ikke jeg vil synes udstikket er pænt i kombo med liggende panel så jeg vælger at køre med plåtbleck. Byggefirmaet jeg har synes ikke facadens livende med soklen er noget underligt overhovedet så jeg må krydse fingre og stole på dem.
For at tydeliggøre svaret på oprindelsesspørgsmålet.
Jeg skrabede og vaskede Byggmax opløste celleplastlim af.
Limede derefter med Illbruck PU700 stenlim. http://www.tremco-illbruck.se/produkt/03805_index.html
Fungerede rigtig godt, kan anbefales. Let at påføre, drøjt. Tørrede på 10-15 min trods fugtigt vejr. Virker godt på fugtig celleplast (kræver faktisk, at man fugter overfladerne en smule).
Jeg skrabede og vaskede Byggmax opløste celleplastlim af.
Limede derefter med Illbruck PU700 stenlim. http://www.tremco-illbruck.se/produkt/03805_index.html
Fungerede rigtig godt, kan anbefales. Let at påføre, drøjt. Tørrede på 10-15 min trods fugtigt vejr. Virker godt på fugtig celleplast (kræver faktisk, at man fugter overfladerne en smule).
Senest redigeret:
Jeg kørte med fogskum, da jeg limede celleplasten til min plade.
Det er jo bare at trække et par strenge, lægge på celleplasten og gnubbe den nogle omgange frem og tilbage, så ekspanderer fogskummet ikke, og det sidder som bjerget.
Byggmax celleplastlim kan man lige så godt erstatte med et brugt tyggegummi...
Det er jo bare at trække et par strenge, lægge på celleplasten og gnubbe den nogle omgange frem og tilbage, så ekspanderer fogskummet ikke, og det sidder som bjerget.
Byggmax celleplastlim kan man lige så godt erstatte med et brugt tyggegummi...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Støttemur med Byggmax murblokke
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Barlinek 1-stav Vintage 130 mm från Byggmax. Erfarenhet någon ?
Golv -
Yderbeklædning Byggmax
Byggmax 350x350x50 fliser anmeldelse
Byggmax 350x350x50 plattor. Nåt att ha?
Grund & Markarbeten