5,861 læst ·
49 svar
6k læst
49 svar
Bygger nyt, flere spørgsmål om indervægge, vådrum mm.
det bevæger sig. tilstrækkeligt til at være et problem. du aner ikke, hvad et parket eller laminat kan gøre, når det bevæger sigPatrik Lidstedt sagde:
Jeg sniger mig ind om natten og skruer en regel fast på gulvet, så de kan lægge gulv rundt om den haha.Patrik Lidstedt sagde:
Nej, men det du sagde var jo smart. Bed dem stoppe med at lægge gulv der og lægge det overskydende gulv i en stak, så lægger jeg selv. Det tager jo ikke mange minutter at lægge lidt laminat.
aha okay, tror mange synes osb er dårligt fordi skruer ikke holder godt i osb'en.SBH sagde:
Men det er jo ofte bare en brugerfejl, borer man korrekt og derefter skruer, så fungerer osb jo godt.
hvilket kan være en fordel, osb er jo alligevel en del billigere end plyfa.
På den anden side er det ikke alle fliselæggere, der arbejder videre efter, at nogen andre har tætnetJonatan79 sagde:
Helt rigtigt. I skal i så fald høre med fliselæggeren, om han er med på sagen, og det kan da ske, at han kræver 100% lige vægge og 90 graders hjørnevinkler mm afhængigt af, hvilken type & størrelse af kakel/klinker I vælger.
Medlem
· Östergötland
· 253 indlæg
Tilbage til spørgsmålet om Laser, køb en fornuftig direkte! Ville sige, at det er den bedste investering efter en god kap og ger!
anbefaling at ikke bore i osb eller krydsfiner. især ikke i badeværelserhul sagde:
stærk man er, hvis man trykker igennem både gips og osb/plywood.hul sagde:
er det kun gips eller vådrumsplade, vil man igennem med samme bor for pluggen
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Helt rigtigt!SBH sagde:
Om natten hører man, hvordan gulvet knurrer, og rent faktisk hyler ved fuldmåne
Spøg og pjank til side:
Vi har et Kährs bøgegulv, som i bredden er højst 12 meter.
På det står køkkenskabe og en "køkkenhalvø" i den ene ende.
Har aldrig, i syv år, haft det mindste problem med bevægelser i gulvet.