14,938 læst ·
60 svar
15k læst
60 svar
Byggematerialer som aldrig burde have været fremstillet
Cellplast, "frigolit".
Et forbandet besvær på alle andre steder end at isolere under betonplader, og der skal det være den rette kvalitet.
I vægge og tag er det bare en smuldren, der spreder brand, hvis det tilfældigvis begynder at brænde.
Et forbandet besvær på alle andre steder end at isolere under betonplader, og der skal det være den rette kvalitet.
I vægge og tag er det bare en smuldren, der spreder brand, hvis det tilfældigvis begynder at brænde.
Så da har du svaret... De som stod bag netop Eternit skulle have lavet lidt bedre undersøgelser om, hvilke materialer man bør undgå. ...Stickan56 sagde:
Efter forbuddet gik det jo udmærket at finde erstatninger til asbesten.
Ifølge https://sv.wikipedia.org/wiki/Asbestcement anvendes faktisk stadig varemærket ude i Europa.Stickan56 sagde:
Ja, at man vidste, at det var farligt, men holdt det hemmeligt uden at tage handling, er utroligt kynisk.
Der er en fordel med sidiplattorna, de varer for evigt, så man behøver ikke rive i dem unødvendigt.
Der er en fordel med sidiplattorna, de varer for evigt, så man behøver ikke rive i dem unødvendigt.
Prolapin. Var "the shit!" i 70'erne og skulle blandes i puss på udvendige kældermure under jorden, hvorpå væggen skulle blive vandtæt som en pisspotte. Da jeg drænerede huset, var den gamle del tjærebelagt og den nye del pudset med Prolapin. Tjæren var jo bare at slibe væk, men jeg ringede til leverandøren af dræningsplader og spurgte, hvad jeg skulle gøre med Prolapin-væggene. "Du behøver ikke gøre noget der! Det holder ingen fugt væk overhovedet. Jeg var med og solgte skidtet dengang, herregud hvilket skrammel."
/Høghus
/Høghus
Sagde du, at denne person i nutiden solgte dræneringsplader?Höghus sagde:
Prolapin. Var "the shit!" på 70-talet og skulle blandes i pudsen på udvendige kældermure under jord, hvorefter væggen skulle blive vandtæt som en pisspotte.
Da jeg drænede om huset, var den gamle del tjærebestrøget og den nye del pudset med Prolapin. Tjæren var jo bare at slibe væk, men jeg ringede til leverandøren af dræneringsplader og spurgte, hvad jeg skulle gøre med Prolapin-væggene.
"Du behøver ikke at gøre noget der! Det holder ingen fugt ude overhovedet. Jeg var med til at sælge smøren dengang, herregud hvilket skidt."
/Höghus