Eternit med asbest.

Den ældre, papklædte isolering af typen "englehår". Det må være den første glasuld, da den dukker op nu og da, når man river i ejendomme fra 30-50'erne. Nu snakker vi om, at isolering klør!!

• Synes
  • Haha
karlmb og 1 anden
  • Laddar…
Stickan56
K karlmb sagde:
Eternit med asbest.
Hvor finder du Eternit uden asbest?:cool:

Stickan

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 sagde:
Hvor finder du Eternit uden asbest?:cool:

Stickan
Lige Eternit er nok svært, da det er et varemærke. Men cembrit findes jo.

• Synes
Myresjöhuset
  • Laddar…
Stickan56
V verktygsgurun sagde:
Just Eternit er nok svært da det er et varemærke. Men cembrit findes jo.
Jaha, men nu handlede det om Eternit og dets asbestindhold.
Desuden så handler denne tråd om uønskede materialer.

Stickan

Cellplast, "frigolit".
Et forbandet besvær på alle andre steder end at isolere under betonplader, og der skal det være den rette kvalitet.
I vægge og tag er det bare en smuldren, der spreder brand, hvis det tilfældigvis begynder at brænde.

Stickan56 Stickan56 sagde:
Jaha, men nu gjaldt det Eternit og dets asbestindhold.
Desuden så handler denne tråd om ikke ønskværdige materialer.

Stickan
Så da har du svaret... De som stod bag netop Eternit skulle have lavet lidt bedre undersøgelser om, hvilke materialer man bør undgå. ...
Efter forbuddet gik det jo udmærket at finde erstatninger til asbesten.

C
C cpalm sagde:
Ifølge [link] anvendes mærket faktisk stadig i Europa.
For djævligt at læse om historien.

Ja, at man vidste, at det var farligt, men holdt det hemmeligt uden at tage handling, er utroligt kynisk.
Der er en fordel med sidiplattorna, de varer for evigt, så man behøver ikke rive i dem unødvendigt.

• Synes
karlmb
  • Laddar…
N Nils82 sagde:
Den ældre, papklædte isolering af typen "änglahår". Må være den første glasuld da den dukker op nu og da når man river i ejendomme fra 30-50'erne. Nu snakker vi om at isolering klør!!
Jo den har man mærket.
Og støver som satan.

A Andreas12345 sagde:
Man undrer jo hvordan tømrerne gjorde før latex-fugen blev opfundet. Som sagt, har man brug for latex-fugemasse, har man gjort det forkert. :)
De lavede det om og gjorde det rigtigt

• Synes
LaT og 1 anden
  • Laddar…
Kompositbrædder
Hvilken møg det er

• Synes
jonmo og 3 andre
  • Laddar…
Prolapin. Var "the shit!" i 70'erne og skulle blandes i puss på udvendige kældermure under jorden, hvorpå væggen skulle blive vandtæt som en pisspotte. Da jeg drænerede huset, var den gamle del tjærebelagt og den nye del pudset med Prolapin. Tjæren var jo bare at slibe væk, men jeg ringede til leverandøren af dræningsplader og spurgte, hvad jeg skulle gøre med Prolapin-væggene. "Du behøver ikke gøre noget der! Det holder ingen fugt væk overhovedet. Jeg var med og solgte skidtet dengang, herregud hvilket skrammel."

/Høghus

Höghus Höghus sagde:
Prolapin. Var "the shit!" på 70-talet og skulle blandes i pudsen på udvendige kældermure under jord, hvorefter væggen skulle blive vandtæt som en pisspotte.
Da jeg drænede om huset, var den gamle del tjærebestrøget og den nye del pudset med Prolapin. Tjæren var jo bare at slibe væk, men jeg ringede til leverandøren af dræneringsplader og spurgte, hvad jeg skulle gøre med Prolapin-væggene.
"Du behøver ikke at gøre noget der! Det holder ingen fugt ude overhovedet. Jeg var med til at sælge smøren dengang, herregud hvilket skidt."

/Höghus
Sagde du, at denne person i nutiden solgte dræneringsplader? :D

• Haha
  • Synes
Prodigys og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.