S
fik jo ikke særlig gode karakterer i billedkunst :-)

hahalj
SBH sagde:
[billede]
flot skitse hva. bliver du klog på hvordan jeg mener med det højre forslag?
Tak, ja meget flot :D
Rammerne til venstre er jeg med på, det højre... rød = gulvregel, brun/rosa: syll, rosa ovenpå: den ydre stående vægregel i sektionen til højre?

Senest redigeret:
  • Synes
Sxper
  • Laddar…
S
rød ret brunrosa ret
rosa oven er en stående regel. som er allerede spikret i en liggende regel(syll).
vil du skrue eller spikre eller blande lidt?

hahalj
Aha, så er jeg med. Søm eller skrue, tja, det der passer bedst til opgaven. Tænkte mest at sømme, måske er der detaljer, der er bedre at skrue?

S
du kan jo sømme alt, hvis du stammerne på syll, som ligger der.
skal man skarve på reglerne kan skrue være bedre. mest for at være sikker på at man trækker dem sammen.

S
hahalj sagde:
Mellemrummene mellem sektionerne? Jo, selvfølgelig. Jeg tænker mere på, om selve bunden skal sammenføjes på en særlig måde. I hjørnerne sammenføjer man vel halv i halv, tænkte mere på samlinger midt på siden. På bunden, der sidder mod gulvstrøer/bærende bjælke, kan man jo stadig sammenføje halv i halv. Bygger man sektioner, bliver bundsamlingen jo ... i sektionssamlingen ... men det gør vel ikke noget, antar jeg?

For resten, laver man sektionernes sider med samme regel-dimension som øvrige vægregler, i mit tilfælde 45x120? Det betyder i så fald, at man får dobbelte regler i sektionssamlingen, er det tænkt rigtigt?
mener du tyndere træværk i de korte ender af huset?

hahalj
SBH sagde:
mener du tyndere tømmer i de korte ender af huset?
Nej, jeg mener, hvis jeg deler langvæggen i to sektioner, samlingen mellem disse midt på huset bliver jo dobbelte vægstolper 45x120. Men det er måske nødvendigt for at få dem til at samles ordentligt.

S
hahalj sagde:
Nej, jeg mener, hvis jeg deler langvæggen i to sektioner, samlingen mellem disse på midten af huset bliver jo dobbeltvægstænger 45x120. Men det er måske nødvendigt for at få dem til at samle ordentligt.
oki doki. du må undskylde.burde have forstået det. jeg kan lide enkelt sprog og mine sætninger bliver oftest korte.
er vel min dyxlexi der spøger.

hahalj
Tak for al hjælp! Det skal nok blive godt det her.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.