hahalj
Skal bygge et skur på åben sokkelgrund. Bæringen sidder i soklerne, syllen kommer ovenpå. Hvis jeg bygger en væg i flere sektioner, som er tænkt at samles, hvordan gør jeg så med syllen? Skal syllen lægges på bæringen først, og vægsektionen får en ekstra syll man sætter ovenpå? Eller undlader man syllen på bæringen og lader hver vægsektion have sin egen syll?
Hvordan samler man bedst syllen? Halvt-i-halvt?
:what:

hahalj
På dette billede kan man se grundstammens regelværk, set nedefra: plint, nedre syll, bærbjælke, øvre syll.

Spørgsmålet handler altså om den øvre syll, skal den sættes på bærbjælken eller på vægsektionen hvis jeg bygger sektioner?

Byggetegning viser grundstomme: plint, nedre syll, bærline og øvre syll. Set fra undersiden. Diskussion om placering af øvre syll.

S
du vil ikke have på et gulv først?
ellers kan du have en monteret syll som du stiller alt.

S
ellers går det at forlænge en stående regel.
skal fikse nogle billeder.
har intet godt at tegne med

hahalj
Havde tænkt at få på taget inden jeg lægger gulvet, det forudsætter jo vægge. Er det ikke rigtig tænkt?

Ved ikke om jeg forstår hvordan du mener, en monteret syll på vægsektionen?

S
hvor tyk tømmer? hvor højt bliver regelværket?
jeg tror du klarer dig med kun at dele dem længere.

S
nå. du monterer en syll på gulvbjælkerne.
så stiller du resten på dette.
du får som dobbelt syll.

• Synes
Sxper
  • Laddar…
hahalj
Vægregler 45x120, 2200 høje. Ja, det er kun de lange vægge, som jeg tænkte at dele i så fald. Bliver bare ikke klog på, hvordan jeg gør med syllen så.

hahalj
SBH sagde:
nå. du monterar en syll på gulvbjælkerne.
sen ställer du resten på detta.
du får som dobbelt syll.
Dobbelt syll, ja det var det jeg tænkte. Ellers bliver det vel ikke helt godt.

S
så er jeg med også,
det er jo muligt at placere samlingerne, så de havner på gulvreglerne

Undskyld for lidt off topic: Hvilket program har du brugt til tegningen?

hahalj
Samlingerne mellem sektionerne? Jo selvfølgelig. Jeg mener mere, om selve syllen skal samles på en speciel måde. I hjørnerne samler man vel halv-i-halv, tænkte mere på samlinger midt på siden. På syllen som sidder mod gulvstrøer/bærende bjælke, så kan man jo stadig samle halv-i-halv. Bygger man sektioner, så bliver jo syllesamlingen ... i sektionssamlingen... men det gør vel ikke noget, går jeg ud fra?

Forresten, laver man sektionernes sider med samme regeldimension som øvrige vægregler, i mit tilfælde 45x120? Det betyder i så fald, at man får dobbelte regler i sektionssamlingen, er det rigtigt tænkt?

Senest redigeret:
  • Synes
Duster
  • Laddar…
hahalj
Ymer sagde:
Undskyld for lidt off topic: Hvilket program har du brugt til tegningen?
Google Sketchup

Senest redigeret:
S
har du tænkt, at du monterer reglerne lidt som en ram?
skal lave en hurtigskitse

S
Farverig skitse med tre rektangulære figurer til venstre og fem kvadratiske figurer til højre, herunder et rødt lodret element.
flot skitse ikke. bliver du klog på, hvordan jeg mener på det højre forslag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.