Tænkte bygge den udendørs terrasse, der blev revet ned, da vi drænerede. Størrelsen er ca. 15 meter bred og 4-5 meter dyb.

Jeg overvejer følgende løsning

• lægge halve leka blokke på jorden
  • Eftersom der blev gravet en grøft på ca. 60 cm langs indtil huset, tænkte jeg at lægge en leka blok 70 cm fra huset, og ingen der hvor de nyligt har gravet (dette fordi jeg tror at jorden vil sætte sig. Drænering blev udført i december og jeg planlægger at bygge i april)
  • Lægge reglar på leka blokkene
Hvad tror I om dette? Har nogen gjort noget lignende og har tips? Måske endda en byggevejledning?

Alle tips modtages med glæde!

Når jeg lavede vores terrasse, fastgjorde jeg den til huset, tænker du at gøre det samme? Derefter gravede jeg ned fundamenter for resten af støttepunkterne, men jeg ville have min 700 over jorden for at undgå trapper ved døren.
Jeg byggede med bærende bjælker på 2"9 og reglade c/c 60 med 2"8, så jeg behøver ikke skovle sne væk :) kan parkere bilen der, hvis jeg vil :)

Det er en god idé at undgå "grøften" hvor I gravede, for der bliver bevægelser, selvom det varierer afhængigt af jordforholdene, vi har blåler, så her synker det stadig 6 år senere :(

Anbefalingen plejer at være max 2 m mellem fundamenter i alle retninger, det samme gælder sikkert for lecablokke på jorden, vil jeg tro.
Jeg skal bygge videre på vores til sommer, men da i jordniveau, så der springer jeg fundamenter over, tænker at lægge cementplader på jorden, men gør nok noget lille forarbejde med grus af en slags under dem, er ikke helt færdig med konstruktionen endnu.

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er ikke ekspert i byggetermer.

c/c 60 betyder vel, at man har reglar for hver 60 centimeter. Disse hviler vel på lekablokke eller stolper. Hvordan forholder det sig til "max 2m mellem stolper i alle retninger"?

Betyder det, at man sætter rækker med leka/stolper, hvor der er 60 cm mellem hver leka/stolpe. Næste række er 2 meter uden for den første?

avskedsfest sagde:
Kanske en dum fråga, men jag är inte ekspert på bygg termer.

c/c 60 betyder vel at man har reglar hver 60 centimeter.
Ingen dum fråga! c/c betyder egentlig centrum til centrum, så i dette tilfælde mener man, at det er 60 cm mellem midtpunktet på to reglar, altså i princippet som du siger.

Under reglerne har du en bærende bjælke.
Det er der, snakken om 2 meter kommer ind.
Men så afhænger det selvfølgelig af, hvilken dimension af træ man bruger.
Jeg brugte 170x45 som bærende bjælke.
Regler 145x45.
Terrassebrædder 28x120.
Afstand på bærende bjælke ca. 2 meter.
Regler c/c 55.

Her har du et link til mit byggeri.
http://www.facebook.com/album.php?id=741292082&aid=143461

Reglerne Du lægger på lecablokkene er bærebjælker, der skal Du have max 2 m mellem hver leca i alle retninger som det ligger andre leca.
Ovenpå rækkerne med bærebjælker lægger Du regler der i mit tilfælde var 60 cm mellem centrum på og så terrassebrædder ovenpå det, præcis som wanegardh brugte jeg 28x120 terrassebrædder, der findes tyndere, men det anbefaler jeg ikke at Du bruger.
2"8 (udtales 2 tommer 8) er det gamle målesystem, svarer til 200x45 og 2"9 svarer til 220x45.

Vær ikke bange for at spørge mere, dumme spørgsmål må vi alle stille i starten :) og det har vi også gjort, tro på det, enten ved bare at spørge eller så har vi lavet rod for os selv så in i h-e :blushing::P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.