Hej!
Vi har et rækkehus i to plan, som vi gerne vil bygge en ordentlig entré til.
Lige nu kommer man direkte ind i køkkenet, og det er både ucharmerende og upraktisk. Vi har set flere naboer, der har gjort noget lignende, og jeg har fået tegningerne til en sådan udvidelse fra kommunen.
Nu ville vi blive meget glade, hvis vi kunne få nogle tips til ting, vi skal tænke på.
Udbygningen vil jo komme ovenpå en terrasse, der allerede står der, og hvordan gør vi det? Skal vi støbe under + lægge xps? Eller er det nok at bruge reglar + xps?
På billedet ser man først, hvordan det ser ud i dag, og et billede af, hvordan naboen har gjort, som vi tænkte at efterligne.
Vi har et rækkehus i to plan, som vi gerne vil bygge en ordentlig entré til.
Lige nu kommer man direkte ind i køkkenet, og det er både ucharmerende og upraktisk. Vi har set flere naboer, der har gjort noget lignende, og jeg har fået tegningerne til en sådan udvidelse fra kommunen.
Nu ville vi blive meget glade, hvis vi kunne få nogle tips til ting, vi skal tænke på.
Udbygningen vil jo komme ovenpå en terrasse, der allerede står der, og hvordan gør vi det? Skal vi støbe under + lægge xps? Eller er det nok at bruge reglar + xps?
På billedet ser man først, hvordan det ser ud i dag, og et billede af, hvordan naboen har gjort, som vi tænkte at efterligne.
Vi tænker altså, at vi bygger huset sammen med förrådet 
Puf? nogen der vil tilføje noget klogt? Eller skal vi bare køre på og smide en hal ovenpå terrassen? Fæste i huakroppen och lagerrummet?
Mja, det afhænger jo helt af, hvordan der ser ud i dag, hvordan I vil gøre med niveauer osv.
Generelt synes jeg nok, at det ville være bedst at støbe en plade, helst med gulvvarme i. Så ved I, at det er stabilt og ordentligt gjort, og I behøver ikke gruble mere på det. At bygge direkte på en terrasse tror jeg ikke er nogen god idé overhovedet.
Så er der jo det store spørgsmål – har I børn? I så fald kan en entré aldrig blive for stor... ligesom bryggerset og garderoberne. Er der f.eks. mulighed for at tage en bid af skuret også og lave entré af, og måske have bryggerset lige indenfor der også? Dvs. at man deler skuret med en væg på tværs og derefter river væggen til den planlagte entré.
Generelt synes jeg nok, at det ville være bedst at støbe en plade, helst med gulvvarme i. Så ved I, at det er stabilt og ordentligt gjort, og I behøver ikke gruble mere på det. At bygge direkte på en terrasse tror jeg ikke er nogen god idé overhovedet.
Så er der jo det store spørgsmål – har I børn? I så fald kan en entré aldrig blive for stor... ligesom bryggerset og garderoberne. Er der f.eks. mulighed for at tage en bid af skuret også og lave entré af, og måske have bryggerset lige indenfor der også? Dvs. at man deler skuret med en væg på tværs og derefter river væggen til den planlagte entré.
Der er en niveauforskel mellem skur og den kommende entré/hus, derfor gik det væk at bygge en del af skuret ind også.ricebridge sagde:
Mja, det afhænger jo helt af, hvordan der ser ud i dag, og hvordan I vil gøre med niveauerne osv.
Generelt synes jeg, at det ville være bedst at støbe en plade, helst med gulvvarme i. Så ved I, at det er stabilt og ordentligt gjort og behøver ikke gruble mere over det. At bygge direkte på en terrasse tror jeg ikke er nogen god idé overhovedet.
Så er det jo det store spørgsmål – er der børn? I så fald kan en entré aldrig blive for stor... ligesom bryggers og garderober. Er der f.eks. mulighed for at snuppe en del af skuret og lave det til entré, og måske have bryggers direkte indenfor der også? Dvs. at man deler skuret med en væg på tværs og så river væggen til den planlagte entré ned.
Det, der på tegningen i dag er toilet og vaskeri, vil blive et stort rum med bryggers og et toilet, det her med bryggers har vi tænkt meget på og er noget, vi savner i dag!
Så har vi alligevel behov for et ret stort skur, da vi har mange ting... store indbyggede garderober vil også blive bygget på overetagen, ELSKER opbevaring!
Hvis vi skulle støbe en plade der, så kapper vi den del af terrassen væk og styrker det, der bliver tilbage, med en ny bjælke?
Klik her for at svare