Så nu har jeg talt med skorstensfejeren. Han vil have, at man skal mure op med tegl eller letbeton, mindst 7 cm tykt.

Meget mærkeligt?

Hvis jeg stiller ovnen mod gipsen som det er, ender den på 10 cm, hvis jeg bygger en rigtig væg, så er vi (7 + 5) 12 cm inde i rummet. Plus overfladebehandling.

Edit: Hos Beijer sagde de, at Minerit bliver super godt...

Senest redigeret:
Tyresö
Ring og spørg, hvad dit forsikringsselskab har for meninger, det er jo alligevel dem, der i sidste ende afgør, om væggen bagved var tilstrækkelig brandsikker, hvis huset brænder ned. Jeg anbefaler dig ikke at gøre noget, før du har dokumentation på byggeriet, som forsikringsselskabet har godkendt. Jeg ved, det er om stændigt, men du bør nok gøre gøre så...

Tyresö sagde:
Ring og spørg, hvad dit forsikringsselskab har af meninger, det er jo alligevel dem der i sidste ende afgør, om væggen bag var tilstrækkelig brandsikker, hvis huset brænder ned. Jeg anbefaler dig at ikke gøre noget, før du har dokumentation på byggeriet, som forsikringsselskabet har godkendt. Jeg ved, det er omstændigt, men du bør nok gøre sådan...
det var nok det bedste i denne tråd

Tyresö
Fredrik.engdahl sagde:
det var nog det bedste i denne tråd
Tak! Endelig nogen der forstår at man ikke skal lege med ilden.

At tage ens forsikringsselskabs synspunkter er en god idé. Man skal dog være forsigtig med at tage deres kommentarer som sandheder. De er ikke eksperter på bygningskonstruktion, og hvis det kun er kontakt via telefon, kan de overse vigtige detaljer. (Det finder man ud af, hvis forsikringen skal udbetales)

Hej igen, tak for alle svarene.

Brændeovnen placeres 10 cm fra ubeskyttet væg, for det er den godkendt til. Så enkelt...

Lægger klinker under og sætter tapet-fondvæg bagved. Brændeovnen er en Attityd 100T, hvis nogen undrer.

(PS vi tager en anden skorstensfejer, er blevet advaret om kommunens skorstensfejer)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.