hej
jeg skal bygge en terrasse, men har lidt problemer med højden på grund af taget. Højden til terrassen kan være 220 cm i den længere side og i den anden ende (lavere side) kan være 210 cm, hvis jeg bruger 2 procent hældning. Terrassen skulle være 5 meter lang og 3,70 meter bred, og jeg vil ikke have træpæle i midten. Eller to træpæle i siden. Snezonen er Örebro 2,5. Hvad har I for forslag? Tusind tak for hjælpen.
jeg skal bygge en terrasse, men har lidt problemer med højden på grund af taget. Højden til terrassen kan være 220 cm i den længere side og i den anden ende (lavere side) kan være 210 cm, hvis jeg bruger 2 procent hældning. Terrassen skulle være 5 meter lang og 3,70 meter bred, og jeg vil ikke have træpæle i midten. Eller to træpæle i siden. Snezonen er Örebro 2,5. Hvad har I for forslag? Tusind tak for hjælpen.
Er det ikke et udestue du skal bygge?ashkan1361 sagde:
hej
jeg skal bygge en altan men har lidt problem med højden på grund af taget. højden til altanen kan være 220 cm i den lange side og i den anden ende (den lave side) kan være 210 cm hvis jeg kører med 2 procents hældning. altanen skulle være 5 meter lang og 3,70 meter bred og jeg ønsker ikke at have træpiller i midten. eller to træpiller i sidelæns. snehøjdezonen er Örebro 2,5. hvad har I for forslag. tusind tak for hjælpen.
Sjældent man har 2% hældning på et altangulv.
ja faktisk en havestue og den som jeg havde fortalt er for havestue taget.
Så skal du tage hensyn til helheden.ashkan1361 sagde:
2 grader for udestuens tag er forkert. Mindst 4 grader bør det være.
Begynd at tegne taget ind, så får du hvad der kræves for resten.
Sandsynligvis har du en terrassedør, der skal kunne åbnes uden at ramme bjælkerne i taget.
Endelig får du højder for gulvet.
Jo, jeg byggede udestue og ny terrasse sidste forår, og der var det stramt.
Jeg har 2 cm frihøjde for terrassedøren og tagbjælkerne.
Alt dimensioneret til snefaktor 2.
Jeg lover, at jeg regnede, målte og dobbelttjekkede mange gange.
Der er dem, der har måttet lave grimme udskæringer i tagbjælkerne, når terrassedøren rammer dem.
tak så meget. det skal jeg tegne om igen og overveje døren også. takker
Klik her for at svare