hej
jeg skal bygge en terrasse, men har lidt problemer med højden på grund af taget. Højden til terrassen kan være 220 cm i den længere side og i den anden ende (lavere side) kan være 210 cm, hvis jeg bruger 2 procent hældning. Terrassen skulle være 5 meter lang og 3,70 meter bred, og jeg vil ikke have træpæle i midten. Eller to træpæle i siden. Snezonen er Örebro 2,5. Hvad har I for forslag? Tusind tak for hjælpen.

optimum
ashkan1361 ashkan1361 sagde:
hej
jeg skal bygge en altan men har lidt problem med højden på grund af taget. højden til altanen kan være 220 cm i den lange side og i den anden ende (den lave side) kan være 210 cm hvis jeg kører med 2 procents hældning. altanen skulle være 5 meter lang og 3,70 meter bred og jeg ønsker ikke at have træpiller i midten. eller to træpiller i sidelæns. snehøjdezonen er Örebro 2,5. hvad har I for forslag. tusind tak for hjælpen.
Er det ikke et udestue du skal bygge?
Sjældent man har 2% hældning på et altangulv.

ja faktisk en havestue og den som jeg havde fortalt er for havestue taget.

optimum
ashkan1361 ashkan1361 sagde:
ja faktisk en udestue og den som jeg havde fortalt er for udestue taget.
Så skal du tage hensyn til helheden.
2 grader for udestuens tag er forkert. Mindst 4 grader bør det være.
Begynd at tegne taget ind, så får du hvad der kræves for resten.
Sandsynligvis har du en terrassedør, der skal kunne åbnes uden at ramme bjælkerne i taget.
Endelig får du højder for gulvet.

Jo, jeg byggede udestue og ny terrasse sidste forår, og der var det stramt.
Jeg har 2 cm frihøjde for terrassedøren og tagbjælkerne.
Alt dimensioneret til snefaktor 2.

Jeg lover, at jeg regnede, målte og dobbelttjekkede mange gange.
Der er dem, der har måttet lave grimme udskæringer i tagbjælkerne, når terrassedøren rammer dem.

• Synes
Susanne22 og 1 anden
  • Laddar…
tak så meget. det skal jeg tegne om igen og overveje døren også. takker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.