Jeg spekulerer på, om der er nogen her, der har bygget et spisekammer under en trappe. I øjeblikket er det 2 åbne "halvplanstrappe" (se billede) hvor vi tænker, at vi skal have et spisekammer under med dør (omtrent som på billede nr. 2)
Er der nogen, der har billeder af dette, hvordan det kan blive, eller måske endda fraråder det.
Indser at første skridt er at gøre trappen "lukket", men hvad så?

Obs lånte billeder fra google
 
  • Halvplanstrappe af træ med åbne trin og metalgelænder, kvinde sidder ved siden i stol.
  • Trætrappe med åben plads under brugt til opbevaring af jakker og sko.
H
Alt går undtagen små børn som løber:D Men så bliver det et tørlager eller tænker I, at det skal være køligt med hul gennem ydervæg. Meget isolering bliver det så, bliver nok ikke meget plads tilbage. Men som sagt byg efter egen smag
 
  • Synes
Bladekstroem
  • Laddar…
Sådan gjorde jeg. Men en lige trappe da!
 
  • Et skab fyldt med hylder, der indeholder forskellige madvarer og drikkevarer i et opbevaringsrum med træpaneler.
  • Synes
Bellafalken og 2 andre
  • Laddar…
Byggede du trappen ind, dvs. satte væggen mod trappens side, så trappen hænger stadig for sig selv?
Eller er væggen bærende for trappetrinene?

Har overvejet at bygge vores lige (næsten, den drejer nederst) trappe ind bare.

Det problem, jeg kan se for mig, er, at hvis man har en 180 graders vinklet trappe og bygger den helt ind, så kan det afhængig af bredde, trin mm blive svært at få store møbler op og ned.
 
  • Synes
Bladekstroem
  • Laddar…
Nybyggeri så var planlagt fra begyndelsen. Yderside trappe mod hallen har væg op under vangstykket bare. Nybygget entré med trappeopgang, trævæg med runde dekorationer og sikkerhedsgitter under trappen.
 
  • Synes
Rickard Ohlin og 1 anden
  • Laddar…
Tak for billeder og input. Får se, hvordan jeg gør her. Det bliver nok først til efteråret, jeg bygger det.
 
Z zsimpey sagde:
Nybyggeri så var planlagt fra starten. Yderside trappe mod hallen har væg op under vangstykket bare. [billede]
Er det en hundehus eller børnearrest nederst?
 
  • Synes
  • Haha
Gårdsboende og 1 anden
  • Laddar…
Fungerer som begge! Men primært hundehus så børnene lader hunden være i fred.
 
  • Synes
Immobil
  • Laddar…
Fungerer fremragende at bygge igen, men er nok bedre som bare opbevaring end som spisekammer, tænker jeg.
naboen gjorde det meget enkelt for sig, da han byggede igen: tog overskydende stykker af laminatgulvet han havde lagt i hallen, savede til og skruede på bagkanten af trappetrinene.
 
  • Synes
Bladekstroem
  • Laddar…
Jeg har overvejet at bygge igen for at skabe opbevaringsplads, primært til overtøj uden for sæsonen, men vi får nok en mørkere gang, og det er ikke så sjovt. Måske hvis man kun bygger igen underneden, men det ser nok ikke helt fornuftigt ud, troede jeg, indtil jeg så "hundehuset" :)


Knebet er vægvalget, huset har slatspaklede siporex-vægge på godt og ondt, så reglar og slatspaklet gips bliver det nok.

Hoveddøren bruges principielt kun til gæster, og tvillingevognen, der skimtes, står mest der, fordi den fylder mindst der. Og vi har ikke orket at sælge den. Tvillingerne er alligevel gamle nok :) Trætrappe i en gang med kommode og støvsuger ved siden af. Trappen har åbne trin, og der står en klapvogn til højre.
 
Senest redigeret:
  • Synes
Bladekstroem
  • Laddar…
R Rickard Ohlin sagde:
Jeg har overvejet at bygge op vores for at skabe opbevaringsplads, primært til overtøj, der ikke er i sæson, men sandsynligvis får vi en mørkere gang, og det er ikke så sjovt. Måske hvis man kun bygger op underneden, men det ser nok ikke rigtig klogt ud, troede jeg, indtil jeg så "hundehuset" :)


Problemet er valg af væg, huset har slatspacklede siporexvægge på godt og ondt, så reglar og slatspacklet gips bliver det nok.

Yderdøren bruges principielt kun til gæster, og tvillingebarnvognen, der skimmer der, står der mest fordi den tager mindst plads der. Og vi har ikke orket at sælge den. Tvillingerne er alligevel gamle nok :) [billede]
Fik du lavet noget godt her? Er i gang med at gøre noget lignende og leder efter lidt inspiration
 
hej, har du fundet en god løsning? jeg har en lignende trappe og vil gerne bygge noget godt eller smart opbevaring som dig


R Rickard Ohlin sagde:
Jeg har overvejet at bygge vores ind for at skabe opbevaringsplads, primært til overtøj uden for sæson, men sandsynligvis får vi en mørkere gang, og det er ikke så sjovt. Måske hvis man kun bygger ind nedenunder, men det ser nok ikke helt klogt ud, troede jeg indtil jeg så "hundehytten" :)


Det svære er valget af væggen, huset har slapsparklede siporexvægge på godt og ondt, så det bliver nok til regler og slapsparklet gips.

Yderdøren bruges i princippet kun til gæster, og tvillingevognen, som skimtes, står mest der, fordi den fylder mindst der. Og vi har ikke orket at sælge den. Tvillingerne er alligevel gamle nok :) [billede]
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.