Jeg skal snart bygge et skur til haveredskaber mm i min carport. Det skal være panel på ydersiden, så det ligner selve huset, men hvad skal jeg have som indervæg? Er nogen type OSB-plade god? Jeg vil have en dækende væg, så det bliver nemmere at hænge ting op på den. Konstruktionskrydsfiner er jo mærkbart dyrere.

Du behøver ikke at have nogen indervæg overhovedet.
Det plejer man ikke at have i enkle skure, hvor man ikke er nøje med udseendet.

For at fastgøre kroge og holdere til redskaber kan du sætte en horisontal planke op i passende højde.

I det gamle depot, som skal rives, har jeg ingen indre vægge, og det ser ret kedeligt ud... Selvfølgelig kan jeg sætte hylder og større kroge i reglarne, men det bliver jo glatte vægge, hvor skidtet ikke så let sætter sig fast.
Så, er osb plade fra Byggmax et godt valg, eller skal jeg vælge konstruktionsplywood?

Korvgubbe
Jeg forstår heller ikke, hvorfor man skulle ønske at have indervægge i den type opbevaring. Det bliver mindre, koster mere, og ofte kan jeg synes, at det er en fordel at have kroken de der 50 mm fra væggen. Men det er jo mig, og du skal naturligvis gøre, som du vil, så derfor tænkte jeg at forsøge at være lidt konstruktiv.

OSB- tror jeg, bliver et dårligt valg, skuret vil jo følge med udeluftens, til tider hurtige, svingninger i fugtighed og temperatur, og der tror jeg, der findes bedre alternativer end OSB. Men jeg er ingen ekspert...

Kan du ikke sætte glespanel eller råspont?

mangen5 sagde:
Kan du ikke sætte lette paneler eller råspont?
Godt forslag!

Råspont er billigt og passer i et rustikt miljø.
17 mm er fint.

Hvis man nu absolut vil have indvendig panel.

OSB ser faktisk meget unaturligt ud, og får ikke en god overflade i et miljø, der kan være lidt fugtigt.

Ok, tak for jeres indlæg! Jeg må tage mig en overvejelse over dette.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.