Jeg overvejer at bygge et skur på bagsiden af garagen og er i planlægningsfasen lige nu.
Er det muligt at bygge stommen med 45x70 reglar på en eller anden måde og få det til at holde? Jeg har nemlig ubegrænset adgang til netop 45x70 reglar og tænkte at prøve at bygge skuret så billigt som muligt.
Skurets mål bliver ca
Længde 4m
Dybde 1.5m
Højde 2-2.4m
Er det muligt at bygge stommen med 45x70 reglar på en eller anden måde og få det til at holde? Jeg har nemlig ubegrænset adgang til netop 45x70 reglar og tænkte at prøve at bygge skuret så billigt som muligt.
Skurets mål bliver ca
Længde 4m
Dybde 1.5m
Højde 2-2.4m
Ja, alt går. Om du har brug for at tage særlige forholdsregler afhænger det af det påtænkte tag (og snelast). En væg med 70x45 reglar som forstærkes med plader burde blive tilstrækkelig stabil til det lille skur. Spær skal du nok åbne pengepungen for dog.
På Träguiden kan du finde masser af god information og dimensioneringstabeller for forskellige konstruktioner.
På Träguiden kan du finde masser af god information og dimensioneringstabeller for forskellige konstruktioner.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Ret stillet klarer en 45x70 regel store laster. Träguiden er et godt tip. Vælg Träguiden/Konstruktion/Dimensionering/Dimensioneringsværdier og bæreevne.
Bump!
Samme spørgsmål men for sauna. Er det OK at bygge en ca. 4x4 meter med 70 reglar, men med en hjertvæg i midten, som går hele vejen op til kip?
Så bliver det ca. to meter lange reglar fra kip til ydervæg som tag.
Snezone Norrbotten. Vil bruge 70 reglar for at isolere med 70 mm, føles som at det er tilstrækkeligt.
Samme spørgsmål men for sauna. Er det OK at bygge en ca. 4x4 meter med 70 reglar, men med en hjertvæg i midten, som går hele vejen op til kip?
Så bliver det ca. to meter lange reglar fra kip til ydervæg som tag.
Snezone Norrbotten. Vil bruge 70 reglar for at isolere med 70 mm, føles som at det er tilstrækkeligt.
Hvis du skal have 45*70 som spær i Norrbotten, tænker jeg, at du skal bygge et kraftigt skrånende tag.H Häggens sagde:Bump!
Samme spørgsmål, men for sauna. Er det OK at bygge en ca. 4x4 meter med 70 reglar, men med en hjertevæg i midten, som går helt op til kippen?
Så det bliver ca. to meter lange reglar fra kippen til ydervæggen som tag.
Snesone Norrbotten. Vil bruge 70 reglar til at isolere med 70mm føles som om det er tilstrækkeligt.
Klik her for at svare