Er i forespørgsels underlagsfasen for vores celleplast hus. Er der nogen, der har erfaring med at bygge med BEVA blokke eller lignende. Typisk gode konstruktionsansvarlige, gode "celleplast byggere" osv.
 
Vi er i gang med at bygge et hus i cellplast
Fordele som jeg ser
isolerværdien
enkelt at bygge bjælker over vinduer & døre
ingen uisoleret bjælke som den normalt ellers bliver
stærk konstruktion
 
Sidste år så jeg på Gotland en fyr, der byggede (sandsynligvis) et pumpehus i mindst 40 cm tyk celleplast.
I år da jeg kom forbi, var huset færdigt, pudset i kalk samt tegltag, det blev meget pænt.
Jeg er selv interesseret i metoden. Er der nogen, der har fundet mere info om metoden eller muligvis en reportage?
 
Tips til hjemmeside:
http://www.malander.fi/
EPS -valuharkut
Kuvia
Der er en hel del billeder der, der står sikkert også en hel del nyttigt, men min viden i finsk er minimal.

ps. www.dorocell.se fungerer også
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.