Halløj
Skal bygge skrivebord i mit nye hus og undrer mig over, hvordan pokker man skal få det til med vinklen.
Væggen er nemlig ikke lige, men bøjer indad efter ca. 1 meter, og jeg vil have et skrivebord, der er 2 meter, men som ligger an mod væggen hele tiden.
Billedet er som I forstår arkitekttegnet, men jeg håber, at I almindelige dødelige forstår denne intellektuelle kunst :wow:
Det er altså den smalle sorte linje, jeg har brug for hjælp med, hvordan pokker får jeg vinklen på pladen ned, så jeg ved, hvordan jeg skal skære?
Når jeg så har skåret, hvordan får jeg så samlet det pænest?
Tænkte køre med 28mm egetræ-bordplade, der er forhåbentlig ikke nogle problemer med materialevalget?
Skal bygge skrivebord i mit nye hus og undrer mig over, hvordan pokker man skal få det til med vinklen.
Væggen er nemlig ikke lige, men bøjer indad efter ca. 1 meter, og jeg vil have et skrivebord, der er 2 meter, men som ligger an mod væggen hele tiden.
Billedet er som I forstår arkitekttegnet, men jeg håber, at I almindelige dødelige forstår denne intellektuelle kunst :wow:
Det er altså den smalle sorte linje, jeg har brug for hjælp med, hvordan pokker får jeg vinklen på pladen ned, så jeg ved, hvordan jeg skal skære?
Når jeg så har skåret, hvordan får jeg så samlet det pænest?
Tænkte køre med 28mm egetræ-bordplade, der er forhåbentlig ikke nogle problemer med materialevalget?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Hultafors har en lidt pudsig vinkelmåler
http://www.hultafors.se/www/live/gemensam/iframe.aspx?TreeID=23784
Art nr 252003 Combi
Den giver automatisk halve vinklen, som du skal save efter.
Protte
http://www.hultafors.se/www/live/gemensam/iframe.aspx?TreeID=23784
Art nr 252003 Combi
Den giver automatisk halve vinklen, som du skal save efter.
Protte
Hvor gode er tegningerne? Kan du måle vinklen på dem?
I så fald kan du tage halvdelen af vinkelmålet og save den ene plade.
Monter den som den skal være. Læg den anden plade på sin plads usavet, indre hjørne på sin præcise fremtidige placering.. Den burde nu stikke ud over den første plade i forkanten. Tegn af hvor meget den stikker ud, sav.
Eller tænker jeg forkert?
I så fald kan du tage halvdelen af vinkelmålet og save den ene plade.
Monter den som den skal være. Læg den anden plade på sin plads usavet, indre hjørne på sin præcise fremtidige placering.. Den burde nu stikke ud over den første plade i forkanten. Tegn af hvor meget den stikker ud, sav.
Eller tænker jeg forkert?
Skal bordet/bænken stå på ben eller hænge på væggen med konsoller?
For at få vinkel og en fejlfri samling:
3 bukke eller lignende behøves samt 1-3 skruetvinger.
klik for større billede 
Stil bukkene så tæt på væggen som muligt.
Læg pladerne ifølge billedet ovenfor.
Tving pladerne sammen, så de holder samme vinkel, når du flytter det hele ud fra væggen.
Sav ifølge billedet ovenfor. (OBS begge plader samtidig)
/momin
For at få vinkel og en fejlfri samling:
3 bukke eller lignende behøves samt 1-3 skruetvinger.
klik for større billede Stil bukkene så tæt på væggen som muligt.
Læg pladerne ifølge billedet ovenfor.
Tving pladerne sammen, så de holder samme vinkel, når du flytter det hele ud fra væggen.
Sav ifølge billedet ovenfor. (OBS begge plader samtidig)
/momin
Tak for alle tips!
Momin: Meget pædagogisk tegnet, jeg forstod præcis, hvad du mente, for en gangs skyld
Tanken er, at den skal stå på ben, da vi har gipsvæg bagved, og jeg vil ikke rode rundt unødigt.
Momin: Meget pædagogisk tegnet, jeg forstod præcis, hvad du mente, for en gangs skyld
Tanken er, at den skal stå på ben, da vi har gipsvæg bagved, og jeg vil ikke rode rundt unødigt.
Klik her for at svare
