8,142 læst ·
33 svar
8k læst
33 svar
Bygge på/bygge ud skorsten
Hvis skorstensfejeren har været og kontrolleret skorstenen for nylig, så burde han skamme sig og definitivt betale tilbage, hvad det besøg kostede dig:x
Tager man derhen nogen med et kamera, er det jo netop for at finde sådanne fejl....
Tager man derhen nogen med et kamera, er det jo netop for at finde sådanne fejl....
Ja, det var held i uheld, at du sænkede et kamera ned selv, men det ville være interessant at høre, hvorfor du gjorde det, når du for nylig har haft skorstensfejeren til at fotografere.?A.Holm sagde:Skal trække piben i dag, men tænkte i går, at det ville være sjovt at se, hvordan det ser ud inden. Så jeg riggede et GoPro-kamera sammen med en lille lommelygte, som jeg derefter sænkede ned gennem skorstenen. Fandt noget godt ca. 5 meter ned:
Oven over denne sad en mindre sten skævt:
Fik lavet et lille hul lige over gulvet på overetagen for at fjerne disse to.
Skal mure hullerne igen og trække piben senere i dag, er planen.
Synes det var mærkeligt, at skorstensfejeren ikke sagde noget om disse sten, da han tjekkede piben med sit kamera. Han bør jo have set dem, synes jeg?
Mistænkte du fra begyndelsen, at han ikke tog sin opgave alvorligt?
I så fald skulle du vel have advaret ham allerede på stedet?
Min egen filmning blev lavet 2 dage efter, at skorstensfejeren havde været der.
Hvorfor? Ja, nysgerrig af natur...
Skulle glidstøbe selv, og ville se, hvordan det så ud før, så man kunne sammenligne lidt før og efter.
Det var pokkers heldigt, at jeg tjekkede, havde fået store problemer, hvis jeg havde forsøgt at trække ballonen igennem.
Jeg sænkede kameraet ned én gang først uden at filme, anden gang jeg sænkede det ned, filmede jeg.
Jeg har svært ved at tro, at jeg kunne have forårsaget, at stenen løsnet under den første nedsænkning...
Meget mærkeligt at skorstensfejeren ikke har set dette...
Nu er stenene i hvert fald fjernet, og hullerne muret igen.
Skorstenen er nu trukket tre gange med mur/puds C og en sidste gang med noget værre "keramikmørtel."
Ser godt ud, skal filme om et par dage, når det er færdigt med at hærde.
Så er det tid til at mure en studs ind i skorstenen, så kan vi begynde at bygge Tulikivin op!
Hvorfor? Ja, nysgerrig af natur...
Skulle glidstøbe selv, og ville se, hvordan det så ud før, så man kunne sammenligne lidt før og efter.
Det var pokkers heldigt, at jeg tjekkede, havde fået store problemer, hvis jeg havde forsøgt at trække ballonen igennem.
Jeg sænkede kameraet ned én gang først uden at filme, anden gang jeg sænkede det ned, filmede jeg.
Jeg har svært ved at tro, at jeg kunne have forårsaget, at stenen løsnet under den første nedsænkning...
Meget mærkeligt at skorstensfejeren ikke har set dette...
Nu er stenene i hvert fald fjernet, og hullerne muret igen.
Skorstenen er nu trukket tre gange med mur/puds C og en sidste gang med noget værre "keramikmørtel."
Ser godt ud, skal filme om et par dage, når det er færdigt med at hærde.
Så er det tid til at mure en studs ind i skorstenen, så kan vi begynde at bygge Tulikivin op!
Senest redigeret:
Klik her for at svare