Er i gang med at renovere en entré.
Der har jeg tænkt mig at sætte renoveringsgips på væggene. Ca. 1,5m oppe på den ene væg sidder der et stikkontakt. Kan man bare sætte gips over det, eller skal det fjernes, og i så fald hvordan?
Vil ikke have det der.

MVH Anders
 
Byg ikke over udtaget for en smuk dag har du brug for at komme til trådene. Lav hul i gipsen og sæt et dåselåg over. ;)
 
Eller sæt klip (torix el dyl) på ledningerne samt markér, hvor hullet er efter strømudtaget.

Hvis du fortryder, er det bare at skære op i gipsen igen...

Mvh
Pete
 
Byg ikke over. Jeg har brugt adskillige timer og bandeord på at lede efter overgipsede doser.
 
Jeg gipsede over et antal dåser, der ikke blev brugt og sad lidt "grim" til. Jeg skiftede dog "elsnørene", så der ikke var nogen samlinger. Let at skifte & supplere med nye "snører".
Men som altid....... efter et stykke tid havde jeg brug for en af dåserne.
Heldigvis havde jeg monteret et fladjernsstykke 8) i dåsen inden overgipsning, så det var let at finde den igen ved hjælp af en magnet ;)
 
Hemmakatten
Både min mand og elektrikeren har bandet meget (de fandt endda på helt nye bandeord ;) ) over tilstoppede/gemte stikkontakter ved renovering af det forrige hus. Det endte med, at efter meget søgen måtte vi save huller i væggen for at komme til ledningerne. :(
Så byg ikke over, medmindre du fører ledningerne om til eksisterende stikkontakter.
 
Takker for alle svar jeg har fået.
Problemet er, at der hvor stikkontakten er, skal jeg sætte en væg op.
Men I har nok ret i, at det er dumt at gemme den, skal prøve at flytte udtaget i stedet.

MVH Anders
 
SnickarPelle sagde:
Som held var havde jeg monteret et fladjernsstykke 8) i dåsen inden overpudsning, så det var let at finde den igen ved hjælp af en magnet  ;)
Det der var en god idé! Selvom jeg ikke tænker at pudse dåserne ind, havde jeg overvejet, om de engang skulle få tapet over sig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.