Hej!
Jeg og min sambo købte en 50'er-villa sidste år. Renovering er fuld gang, og vi nærmer os vores entre. Lige nu ser det sådan ud:
Helt u-isoleret, ca. 150mm tykke vægge inklusiv yderpanelet (som er råddent). Plexiglas til vinduerne. Bygget på en u-isoleret plade.
Tanken er, at vi skal bygge den helt om, så den kan fungere som en gang. Problemet er pladen, den er ca. 60mm lavere end gulvet inde i huset. Forhåbningen har været at kunne lægge klinker, der går fra entréen ind gennem den nuværende yderdør. Men det ville jo være rart med lidt isolering. Er der nogen løsning, som ikke indebærer at brække hele pladen op og lave det om? Det kunne være muligt at hæve gulvet en smule indendørs, men ikke meget, da der er et lille trin mellem kældertrappen og en trappe op til indgangsplanet.
Jeg er faldet over denne hjemmeside:
https://www.ebeco.se/isolering/cable-board
Er der nogen, der har erfaring med disse? Kunne de måske fungere for mig, og er de gode nok? Eller findes der en anden mirakelløsning?
Forsøgt at fatte mig relativt kort, men vanskeligt at undgå at det bliver forvirrende. Supplerer gerne med info, hvis det er nødvendigt.