Har i dag et eksisterende hegn rundt om min terrasse type "Jabo" som på billedet, CC mellem stolperne er 186 cm og 70x70 mm stolper. Min tanke er at bygge et nyt ribbehegn rundt om terrassen med 45x45 mm ribber.
Er det muligt at have CC 186 cm mellem stolperne, hvis man bruger 45x45 mm ribber?
Årsagen til at bruge CC 186 cm mellem stolperne er for at kunne bruge eksisterende huller til stolperne i terrassen.
Er det muligt at have CC 186 cm mellem stolperne, hvis man bruger 45x45 mm ribber?
Årsagen til at bruge CC 186 cm mellem stolperne er for at kunne bruge eksisterende huller til stolperne i terrassen.
Det lyder måske lidt langt, men hvis du fæstner dem ordentligt med skruer og PU-lim samt tager lange stykker, så du dækker 2 sektioner, altså 186 x 2, så stiver du det mere op. Test med en 45x45 og skru den op et sted med cc 186, så kan du mærke, om den svajer for meget.B ByggarMartin sagde:Har i dag et eksisterende hegn rundt om min tralle, typen "Jabo" som på billedet, CC mellem stolperne er 186cm og 70x70mm stolper. Min tanke er at bygge et nyt ribbehegn rundt om trallen med 45x45mm ribber.
Er det muligt at have CC 186cm mellem stolperne, hvis man bruger 45x45mm ribber?
Grunden til at bruge CC 186cm mellem stolperne er for at kunne bruge eksisterende huller til stolperne i trallen.
Når jeg sætter plader i loftet alene, bruger jeg 45x45, der er 360cm, og som kun fæstnes helt yderst i hver del for at have noget at lægge pladerne på, og det ville være muligt at hænge som en abe på midten uden at den knækker.
Har nu grublet lidt, ser at nogle har kørt CC 200 cm på nogle ribshegn. Tænkte om jeg bruger 90x90 stolper for at gøre det rigtig stabilt. Derefter 45x45 reglar med 28 mm afstand imellem. Og lægge en 45x120 som overligger. Sætte 2 skruer for hver fastgørelse til de 45x45 reglar. Og måske som du siger, at man forsøger at købe 4m længder for at lægge "2 spænd".N Nyfiknast sagde:Det lyder måske lidt langt, men hvis du fastgør dem ordentligt med skruer og PU-lim samt tager lange stykker, så du dækker 2 sektioner altså 186 x 2, så stiver du det mere op. Test med en 45x45 og skru den fast et sted med cc 186, så kan du mærke, om det svajer for meget.
Når jeg sætter plader i loftet alene, bruger jeg 45x45, som er 360 cm, og som kun fastgøres yderst i hver del for at have noget at lægge pladerne på, og det ville være muligt at hænge som en abe på midten uden at den knækker.
Hvorfor 90-stolper? Det styrker vel ikke de (som jeg har opfattet det) horisontale 45-45'erne.
Du kan bruge de samme huller som eksisterende stolper, men sætte en til imellem, hvis du vil beholde dem.
Du kan bruge de samme huller som eksisterende stolper, men sætte en til imellem, hvis du vil beholde dem.
En del af hegnet vil højden blive 180cm, så jeg tænkte at forsøge at være ensartet med dimensionen af stolperne. Samt for at få det så stabilt som muligt.jonmo sagde:
Tænk over det nu. Skal du have hegn? En hæk skal ganske vist klippes lidt, men kræver ellers ingen vedligeholdelse. Hegn og plankeværk bliver jo bare grimme og skæve og skal males. På et tidspunkt kører en eller anden fuld fyr en bid ned, og så skal man reparere den. Men selvfølgelig. Hvis man ikke kan vente på, at den kommer op, er det jo en anden sag.
Ah, det var en tral. Er det langt ned måske?
Bliver meget bøs i poolen! Tid til at anskaffe en poolskötare!
Klik her for at svare