37,279 læst ·
20 svar
37k læst
20 svar
Bygge om garage til boligområde?
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 indlæg
Det er også værd at bemærke i denne sammenhæng, at man skal tale med kommunen først. Der har jo været tilfælde, hvor man ikke får lov til at udvide boligen, selvom man ønsker det.
Medlem
· Västra Götaland
· 240 indlæg
Når jeg kigger på billederne, ser det ud som om alle forbindelser i badeværelset egentligt kan være inden for de samme bjælker (gulvafløb, håndvask og toilet går i en ret lige linje). Det nemmeste ville jo være at ændre røret på væggen (1 i illustrationen), så det svinger ind i den næste sektion af bjælker. Så kan man have et tværgående rør som i dag (2), men uden at skulle gå igennem bjælken. Hvis dette er muligt, ville jeg næsten lave denne ændring først, så er i hvert fald alt hvad afløb hedder løst, så mangler kun vandet. Hvis man også kan ændre dette, er det jo ikke noget større problem at fastgøre en lignende bjælke uden modifikationer ved siden af den rådne. Selvom bjælken giver sig, virker det ikke som noget man har bemærket i badeværelset, så man har måske flydespartlet eller sådan noget? Det føles som om det mest handler om at forstærke det nuværende? Jeg forsøgte at illustrere, hvordan jeg tænkte med billedet nedenfor.
Medlem
· Västra Götaland
· 240 indlæg
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bygga om dubbelgarage till boyta
Isolering -
Bygga om garaget
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ansökan till länsstyrelsen om att bygga garage närmre än 12 m från väg
Bygglov -
Bygga om garage och funderar på isolering.
Isolering -
Är det värt att bygga garage vid sidan om totalentreprenad?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.