Skal til at bygge en yderdør til mit hus.
Hvor tyk isolering har jeg brug for, og i hvilken rækkefølge skal man have alt, fx skal jeg have plast mod fugt? Hvad skal jeg have udvendigt? Træpanel, vindpap osv?

MVH Anders

(Udenpå) Træpanel->(lægte)->Vindpap->Reglar/med isolering)->Plast->Gips/spån->Tapet->Billede

Hvis man har mere end 150 mm isolering, kan man sætte plasten 45 mm inde fra indersiden. Så slipper man at sømme igennem den, hver gang man skal sætte en hylde op. Men det afhænger lidt af, hvor plasten sidder rundt omkring måske?

man plejer at sige, at plasten skal sidde på den indre 1/3 del af isoleringens totale tykkelse.

/Patrik

Så afhænger det af, hvordan huset ellers er konstrueret, er det et nyt/gammelt hus, er der plastik i resten af konstruktionen? Hvor meget isolering du har afhænger selvfølgelig af, hvor tyk væggen er, du kan jo ikke have mere isolering, end der er plads til :) og det er heller ikke godt kun at have væggen halvfuld med isolering ;)

tak for alle svar. huset er i øvrigt i puds, med træstamme, tror ikke det er nogen plast nu. Er i gang med at efterisolere og sætte træpanel på det.

/Anders

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.