Hej
Jeg er ved at bygge et træhus i Marokko med isolering. Problemet er, at der ikke er adgang til vindpap eller asfabord. Så jeg undrer mig over, hvad jeg kan bruge i stedet?
Jeg har adgang til jorddug 60g per m2, almindelige masonitplader og plastik.
Hvad er det bedste materiale at erstatte vindpap med?
Vægkonstruktionen vil være (indefra og ud)
Gipsplade
OSB-lignende plade for at kunne hænge sikkert på væggen.
Lægter vandret med 60cm cc og mineraluld 5cm imellem
Termoplast
Vægstolper stående med 60cm cc med 15cm mineraluld
En form for vindbeskyttelse, ved ikke hvilken, derfor spørgsmålet.
Lægter vandret 60cm cc
Stående panel
Hvis I har mulighed, hjælp mig venligst med en løsning, hvor vindpap ikke er nødvendigt.
Jeg er ved at bygge et træhus i Marokko med isolering. Problemet er, at der ikke er adgang til vindpap eller asfabord. Så jeg undrer mig over, hvad jeg kan bruge i stedet?
Jeg har adgang til jorddug 60g per m2, almindelige masonitplader og plastik.
Hvad er det bedste materiale at erstatte vindpap med?
Vægkonstruktionen vil være (indefra og ud)
Gipsplade
OSB-lignende plade for at kunne hænge sikkert på væggen.
Lægter vandret med 60cm cc og mineraluld 5cm imellem
Termoplast
Vægstolper stående med 60cm cc med 15cm mineraluld
En form for vindbeskyttelse, ved ikke hvilken, derfor spørgsmålet.
Lægter vandret 60cm cc
Stående panel
Hvis I har mulighed, hjælp mig venligst med en løsning, hvor vindpap ikke er nødvendigt.
Har været rundt lidt overalt her, og det meste af husene er ikke isolerede, og de få der er, er opbygget
Puds
10cm mursten
5cm celleplast isolering
10cm mursten
Puds
Træbyggeri er ikke så almindeligt her, og de få der er, er ofte opbygget i mursten, men med træfacade udenpå.
Puds
10cm mursten
5cm celleplast isolering
10cm mursten
Puds
Træbyggeri er ikke så almindeligt her, og de få der er, er ofte opbygget i mursten, men med træfacade udenpå.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
3mm krydsfiner må fungere udmærket.
Medlem
· Blekinge
· 11 696 indlæg
Jeg ville tro, at du vil komme til at svede kupiøst i et træhus i Marokko.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Man har brug for noget tungt materiale i rammen, der hjælper med at skabe en forsinkelse mellem dag og nat. Hvis man ikke har det i væggen, må man have det i gulvet, f.eks.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Normalt er temperaturudsvingene større over døgnet i ørkenklima. Er det nærheden til Atlanterhavet, der gør, at det ikke er sådan?
Medlem
· Blekinge
· 11 696 indlæg
Ved bare, at man også i Sverige får det ret varmt på loftsværelserne, når solen står på. Selv om der er lidt isolering under tagstenene. 5 cm isolering er ikke meget. Med tungt materiale menes materiale med høj varmelagringskapacitet, som for eksempel de fleste stenmaterialer. Disse materialer udligner temperatursvingninger. Det er det, der gør, at det føles kølende, når man går ind i en kirke i varme lande. Træhuse har ikke den evne.