Skal gøre et tappert forsøg på at bygge vores garderober ind, det vil sige bygge en liste fra garderobens top til loftet.

Målene ser ud som følger:

Højde: (til loft fra garderobens top) 34mm.
Længder: 600mm, 2500mm, 80mm

Vedhæfter billeder som beskriver lidt mere så man forstår bedre.

Diagram der viser målene for listebyggeri over en garderobe, med længderne 600 mm, 2500 mm og 80 mm angivet.

Garderobe der strækker sig næsten til loftet, med en lille mellemrum på toppen, muligvis forberedt til installation af en liste.

Hvad jeg har gjort indtil videre er at købe en pasbit som er 15x33mm, passer meget godt i mellemrummet, og tænkte at save den til med en geringssav for at få hjørnerne 45 grader og passe fint sammen.

Det jeg undrer mig over, er hvor jeg skal sætte den forreste liste.
Skal den sidde lige over dørene, så det næsten bliver en glat vægflade op til loftet, eller skal det være et stykke inde, så den sidder på selve garderobens ramme og ikke over dørene.

Derefter undrer jeg mig over, hvad den bedste måde at fastgøre alt på er?

Jeg tænkte, at man kunne skrue indefra i garderoben og opad, men det går ikke hvis listen går over dørene, skal man så i stedet skrue de andre lister indefra og derefter tage den ydre liste med skruer i hjørnerne til de kortere på siden?

Alle tips og tricks er meget velkomne!

Jeg ville sætte en 34x45 regel som ramme ovenpå i kant med garderobestammen og skrue den fast indefra garderoben. Har du brug for at fastgøre den i loftet, så brug vinkelbeslag og fastgør i reglen og loftet.
Naturligvis mal reglen, vil du have hvidlakeret, findes der sikkert en liste i passende dimension.
/Martin

• Synes
Gurkmeja
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.