Skal til at bygge hylder i min nybyggede skur. Tænkte mig at bruge reglar med 2"x2" og have en
stående regel ~1/m og så lægge 2"x3" liggende i tre forskellige niveauer. Hvordan bygger man dem mest stabile?
Overvejer at lave dem 60cm dybe så de kan rumme flyttekasser, er det et godt mål?
Hvad bruger man bedst som hylder...som er mest omkostningseffektivt?
//
M

Til hyldeplan ville jeg bruge almindelige yderpanelbrædder, typisk 120X21 eller lignende. Fire stykker med lidt mellemrum. Så ville jeg nok bare have stående reglar i forkanten og skrue en liste eller lignende fast i bagkanten, som de liggende hviler på.

Eller så ville jeg også bygge det hele i panelbrædder, typisk fire stykker stående, en liste på hver sin side, som hyldeplanene hviler på. Jeg har bygget en lignende, som står i skuret, og den holder til meget mere, end man tror. Billigt bliver det også. Min er bejdset i brunt. Både billigt og enkelt og ser pænt ud.

lød som en rigtig god idé. Kiggede og råspont 120*20 lå i samme prisklasse som panel 21*120, så måske skulle man have brugt det i stedet? Hvordan skal man få alle spader og sådan op på en plads-besparende måde?

borre ind armeringsjern i vægstolperne måske, afhængig af udformning burde du på et 40 cm jern som er af tykkere gods hænge 4-5 spader.

Jeg ville ikke bruge spontet træ, da skidt sidder fast i sponten heller, fritliggende brædder med lidt afstand imellem, så skidt falder direkte igennem i stedet.

Jeg kan godt lide formplywood! Det er ikke så vanvittigt dyrt og har en fugtbestandig blank overflade, som jeg synes fungerer rigtig godt som hyldeplan.

• Synes
Exostor
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.