Hej,

Har tænkt bygge opbevaring til garagen. Det skal være hylder på hjul, som man kan trække ud. Se billede for inspiration.
Det skal kunne rumme store malerbøtter/spande, værktøj osv.

Tænkte bruge konstruktionsfiner, hvad tror I jeg har brug for af tykkelse da?
Eller er det bedre at bygge af andet materiale?

• Hjulmonterede træreoler i garage med flere hylder til opbevaring af maling og værktøj.
Vil man holde sig til samme materiale og tykkelse hele vejen igennem, så er det jo spændvidden på hver hylde, der er det svageste punkt.
Har du nogle tænkte mål?

Jeg ville have bygget i 12mm og satt dubble i gavlene, så man har afstand mellem alle hylder, der tager vægten og så en helt dækkende udenfor, der stiver op.

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
J JKrister sagde:
Ønsker man at holde sig til samme materiale og tykkelse hele vejen igennem, er det spændvidden på hver enkelt hylde, der er det svageste punkt.
Har du nogle tænkte mål?

Jeg ville bygge i 12mm og have det dobbelt i gavlene, så man har afstand mellem alle hylder, der tager vægten og så en heldækkende udenom, der støtter op.
tak for tipset!
Som det ser ud nu er tanken 186cm høje og 60 cm dybe ud fra væggen. Så bliver selve skabene og deres hylder forskelligt dybe afhængig af, hvad de skal indeholde, men ca. 42cm dybe hylder inde i skabet.

• Synes
Macarus
  • Laddar…
60 cm spændvidde så klarer du dig fint med 12mm vil jeg sige. Men havde helt klart kørt "dobbelt" i gavlene. At skrue plywood kun i endetræet bliver for svagt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.