Hvor godt at jeg gjorde mig forstået. Jeg synes, du kan gå op lidt i tykkelse.
Hvis du ikke er vant til at male MDF (er egentlig ikke svært), er det en god idé at aflevere stykkerne til lakering. Sammenlign priser mellem forskellige lakeringsfirmaer og se, om nogen kan tage dine stykker med i forbindelse med noget andet, der skal lakeres hvidt.
Når jeg tænker på lak, så tænker jeg, at man ser træet igennem, men det er måske ikke sådan? Jeg vil gerne have, at spalterne bliver dækket af hvid farve så at sige. Bliver de det med lak? I så fald så gør jeg gerne det!
Et sidste spørgsmål. Kan jeg stable isoleringen på højkant på kortsiden? Hvis jeg gør Gobos:erne præcis lige så brede som pladerne?
Er der nogen risiko for at de nederst bliver komprimeret? Faget nærmest har to regler som jeg fastgør spalterne i men resten af gobo’en så ligger de stablet fra gulv til loft.
Ok endnu et spørgsmål. Farsan kommer snart, og så skal vi købe reglar og sådan noget.
Hjørnerne i den bagerste væg vil være faste. Tror du, at det er nødvendigt med to rum? Eller hvad det nu hedder. Et rum nærmest der, hvor jeg fastgør spaltere og stof, og et 36 cm bagved, hvor jeg fastgør hønsetråd, der forhindrer isoleringen i at falde bagud? Eller er det overkill? Kan det løses på anden måde?
På de faste sektioner er der ikke behov for ekstra regling, så et fag er tilstrækkeligt. Du behøver ikke være bekymret for, at isoleringen komprimeres af sin egenvægt.
Endelig påbegyndt! Dette blev sindssygt robust, ikke en chance for, at disse vælter, som jeg var bange for. Støder man til dem, så ruller de væk bare. Hjulene hjælper med det! Men de ville nok ikke være væltet alligevel.
Hvis de bare skal flyttes frem og tilbage i samme spor hele tiden, ville jeg nok have valgt faste hjul i stedet for pivotvarianten, ellers ser det meget godt ud.
Edit: hvis man kigger ordentligt efter, kan man jo meget tydeligt se, at I har brugt faste hjul på et af parene (jeg skyder skylden på den tidlige time).
Jeg ville dog nok alligevel teste, om det fungerer godt med 4 faste hjul.
Hej! Et spørgsmål. Begge disse kasser (gobos) er ikke lige. Ved ikke, hvad der er sket, om det var sådan fra starten, eller om det er blevet sådan. Uanset hvad, når jeg stiller dem ved siden af hinanden og presser dem sammen, så er de sammen i midten, men øverst og nederst er der en sprække på 4-5 mm. Er det noget, jeg skal leve med? Jeg har forsøgt at rette det, men det virker ikke. Har ændret længden på de tværløbende regler for at trække dem sammen på midten, men sprækken er stadig der. Er det mig, der er kræsen nu, eller vil det kunne ses? Eller skal man leve med, at det ikke bliver perfekt?
Det mærkelige er, at alle de tværgående regler er ret præcis lige lange +/- 3 mm typ. Det burde ikke være sådan her?
Er det muligt at få en sådan konstruktion helt perfekt, eller skal man forvente, at træet bevæger sig, og at 5mm er ok? Det kan jo også være, at vi har savet lidt skævt osv., og at det har akkumuleret.
Ja vi krydsmålte da vi fremstillede dem. Men nu er de lidt skæve. På vaterpaset er boblen lige så den rører ved stregen.
Men jeg overvejer at lave dem om. Har en rundsav nu så nu kan jeg få eksakte og helt lige snit. Før brugte vi en fukssvans.
Hvis jeg saver alle reglerne til så de er nøjagtigt lige lange på millimeteren, så burde det blive lige, eller hvad tror I? En anden tanke jeg har er, at de måske var lige, når de lå nede, men så når vi rejste dem op, blev de skæve på grund af deres egen vægt. Så hvis jeg laver dem om, bliver de måske det samme, altså at de bliver lidt skæve, når de står op. Eller hvad tror I?
Har I nogle tips? Hvis jeg skal lave disse om, er der noget, jeg skal tænke på for at få dem helt lige med 90 graders hjørner?