Hej!

Skal bygge nyt gulv i badeværelset, og det bliver for besværligt at lave et godt fald, hvis jeg tager hele gulvet på én gang (ca. 400 kg spartelmasse har jeg brug for) og overvejer derfor at gøre det i to omgange: først flydespartle, så det bliver helt plant op til laveste punkt for faldet, dvs. højden på afløbet. Derefter prime en gang til og påføre et lag til selve faldet. Bruger Deitermanns produkter, og ifølge dem skal man blande med lidt mindre vand for at få en tykkere spartelmasse, når man bygger fald - flydeværdi 110-120, hvordan måler man denne værdi?? Nogle tips til det hele?

Milkshaken
Ja jeg har et meget godt tip, hvis du skal flydespartle.....
Dæk gulvafløbet med plastik, så det bliver en kurv nedad......,
Flydespartl derefter på almindelig vis. Begynd med det samme derefter at øse det, der er i gulvafløbet op, for eksempel med en plastskovl og et langt skaft......
Kontroller så efter en halv time til en time, at alt er gået godt.... fjern derefter også plastikken, du havde i gulvafløbet....

Fortsæt med at øse, så vil du se, at der bliver et fald af det, der løber ned i afløbet.... Det bliver ligesom tyndere og tyndere rundt om afløbet, og du bestemmer selv, hvor stort fald du vil have.......

Det bedste resultat får du, hvis du har en tykkelse på mere end 20 mm.......

Husk at bruge det, du øser op fra afløbet, først og fremmest til at fylde ujævnheder i resten af gulvet, for det vil der blive....
Ellers kan du bare smide det væk...

'

Bemærk nu, at dette er med en lidt vådere blanding... altså ikke tørt som dietmars.....

Milkshaken: Er det en metode, du har brugt meget?

Vagabondo: Har du udført dit job endnu, hvordan gjorde du det, og hvordan blev det?

Jeg sidder i omtrent samme situation, men lidt mindre spartel, ca. 300 kg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.