Mor har flyttet til rækkehus, hvilket betyder, at jeg får chancen for at øve lidt Handyman-færdigheder ;)

Nu har jeg fået projektet at bygge et skurtag om til et skur (som bare skal give beskyttelse mod vejret, principielt)... det burde være ret simpelt!

Men jeg har nok brug for lidt tips og råd undervejs for at se, om jeg har tænkt rigtigt!

Se vedhæftede billede!

På jorden tænkte jeg at lægge sådan noget dug (hvad den nu hedder), da jeg har hørt, at det skal stoppe myrer osv. fra at komme op, og så enten bygge terrassebrædder ovenpå eller lægge stenplader. Hvad tror I bliver bedst / nemmest og billigst?

På siderne er det ca. 2,10 højt på indersiden og ca. 2,15 langt. (skråner nedad)
På forsiden er det ca. 1,90x3,22.
Hvordan regner jeg ud, hvor meget træ jeg har brug for, med spild og det hele?

Jeg tænkte principielt, at man lægger en bjælke nederst, der er jo allerede en øverst.
Så må man måske sætte en midt på i højden også.
Tror I der er brug for en lodret også?

Hvor døren skal være, må man vel bygge en "ramme" med bjælker rundt, og jeg tænkte at prøve at lave en "enkeltdør", dvs. hængsler og så lave "Z-ram" på bagsiden af døren i samme materiale som resten af skuret.

Jeg tænkte at bruge noget lignende panel, som det der sidder inde i skuret nu, som kan ses på den "bagerste" væg.

Så, har jeg tænkt rigtigt, flere tips og idéer osv.?
Er det så enkelt, som jeg bilder mig selv ind?

/Jocce

• Radhus med carport omdannet til udhus, fyldt med papkasser og møbler, omgivet af træer og buske.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.