Er begyndt at planlægge biografrummet.
Og så et sted, at bygge en konstruktion fritstående fra resten lydisolerer ganske meget.
Men jeg har problemet med begrænset lofthøjde, så spørgsmålet lyder. Hvilken dimension af træværk har jeg brug for som "loftbjælke"?? som kun skal bære vægten af dobbelt gips.
Rummet har en bredde på 3,5m
 
T
Skal du beholde så meget lofthøjde som muligt kan du anvende akustik reglen, eller lime akustik plader med huller i for at få den bedste lyd i rummet, samt forhindre lyd spredning i resten af huset. Eller lidt designede lydisolerende indvendige lofter. Hvor man monterer lydabsorberende dug/plade og derefter regler i Eg, lys ask eller efter smag med mellemrum på 7-15 mm så lyden ikke kaster rundt, kan ikke finde igen billede på den sidste arkitekt løsning men det er den absolut flotteste løsning nu.

Metalakustikprofil til lydisolering, ses i perspektivvinkel med buede perforeringer, anvendes til loft med lydabsorberende egenskaber. Lyst stue med spisebord og sofa, højt til loftet og store vinduer med udsigt til naturen; dekoreret med planter og moderne møbler.
 
Bygger du som en indelukket kasse osb-regel-osb bliver stivheden højere, og du kan reducere højden. 45mm er nok på reglerne da. Men spørgsmålet er, om du virkelig har brug for at frikoble hele konstruktionen.

Du vil også have brug for ventilation i rummet, har du en løsning for det?

En tegnet billede over situationen hjælper meget for forståelsen.
 
T
Find den med ribber:) rigtig flot at montere både på vægge og lofter. Indretning med ribber på vægge og loft, orange sofa, brune stole og runde tæpper i et moderne rum.
 
  • Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Hvis du gør dig denne ulejlighed, har du da startet med at kontakte en akustikkonsulent, inden du begynder at bygge? Småpenge i sammenhængen.

Jeg er lige nu i gang med forberedelserne til flytning af elcentralen i huset forud for starten af det samme projekt... men har også 25 ton sten og beton, som skal væk, før jeg kan begynde at bygge væggene op igen osv....
 
Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Bygger du som en indelukket boks osb-regel-osb, bliver stivheden højere, og du kan mindske højden. 45mm er nok på reglerne så. Men spørgsmålet er, om du virkelig har brug for at frikoble hele konstruktionen.

Du vil også have brug for ventilation i rummet, har du en løsning for det?

En optegnet billede over situationen hjælper meget for forståelsen
Svært at tegne på mobilen.
Men det er en kælder i rå beton, og 8" loftsbjælker med isolering.
Konstruktion jeg forestiller mig nu er først subfloor med gulvspån. Som jeg derefter skruer 3" stålregler som væg, med dobbelt gips alt Osb + gips
Så 2" som loftsregler som skrues i pladereglerne som klubbes med et lille træstykke. Hænger også disse i de eksisterende loftsbjælker med måske 3 af disse per længde: https://www.biltema.no/bygg/byggbeslag/hullband/monteringsband-galvanisert-2000017277#
Så 2 lag gips.
Hvis det fungerer, hvor stort mellemrum har man brug for til loftsbjælkerne?

Alt bygges med 5 cm afstand til betonen, ventilerede lister og en lille blæser som cirkulerer luften.

Leje lydspecialister, købe specialprodukter er ikke aktuelt. Forsøger at gøre det bedste af et "sparsamt" budget.
Da de resterende 20m2 skal bygges med samme gulv og lister, pladereglerne med enkelt gips, gipstag som skrues i eksisterende bjælker. Helt ny el osv. for 60k
 
Senest redigeret:
  • Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.