98,362 læst ·
37 svar
98k læst
37 svar
Bygge enkel skurdør
Man skal IKKE bygge så lave døre!Lexington sagde:
Havde tænkt at bygge en meget enkel skurdør (ca. 1000x1800 mm).
Rammen bygges af 45x45 med et kryds i midten (ifølge billede).
Udenpå kommer fastgjort liggende fjeldpanel.
Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg sætte krysset for at få bedst stabilitet?
Ifølge alternativ 1, kortside-kortside,
alternativ 2 langside-langside,
eller alternativ 3 i hjørnet?
Eller måske kortside-langside?
[billede]
Og vil det være nok at fastgøre med lignende hængsler?
[billede]
Nej jeg kiggede ikke på datoen.
Det var ByggaHus som aktiverede tråden ved at reklamere for den.
Jeg ser intet problem i, at gamle tråde bliver liggende og videreudvikles.
Den der ikke tror på, at lave døre er en plage, kan jeg gerne overbevise ved at dunke en regelstump i hovedet på dem.
Det var ByggaHus som aktiverede tråden ved at reklamere for den.
Jeg ser intet problem i, at gamle tråde bliver liggende og videreudvikles.
Den der ikke tror på, at lave døre er en plage, kan jeg gerne overbevise ved at dunke en regelstump i hovedet på dem.
Jo, der findes jo ulykkelige undtagelser, hvor bygningen er forkert lavet fra starten, og man bliver tvunget til at have luger i stedet for rigtige døre.
Friggebodsreglerne er også alt for strikse hvad angår lofthøjde. Med 3 m bliver det svært samtidig at få tilstrækkeligt tagfald, god dørhøjde (karme udvendige mål 2,10) og at få trækonstruktionen tilstrækkeligt op fra jorden (25-30 cm), for at det skal blive en sund konstruktion, særligt med pæle eller torpargrund. Med plade på jorden og forhøjende fundament går det bedre, i det mindste på plan grund. Nej, ændr Friggebodernes maximale højde til 3,5 m, eventuelt med mulighed for kommunalpolitikere for at sænke til 3 m i lokalplanen, hvis der er særlige grunde til det.
Friggebodsreglerne er også alt for strikse hvad angår lofthøjde. Med 3 m bliver det svært samtidig at få tilstrækkeligt tagfald, god dørhøjde (karme udvendige mål 2,10) og at få trækonstruktionen tilstrækkeligt op fra jorden (25-30 cm), for at det skal blive en sund konstruktion, særligt med pæle eller torpargrund. Med plade på jorden og forhøjende fundament går det bedre, i det mindste på plan grund. Nej, ændr Friggebodernes maximale højde til 3,5 m, eventuelt med mulighed for kommunalpolitikere for at sænke til 3 m i lokalplanen, hvis der er særlige grunde til det.
Klik her for at svare