Men den "innersta" dør skal du fastgøre i gulv eller loft? Bliver jo lidt mere besværligt at komme ind da. Åbner man kun en dør blir 50 cm lidt smalt (iaf med min kroppsbyggnad )
Jeg tænkte på at fastgøre hængslerne på selve rammen og panelen udenpå, vil det fungere, eller vil panelet på døren ramme panelet på skuret i åben position?
Det bliver jo også svært at fastgøre hængslerne på selve panelet da det hælder.
De er 30 cm, ifølge monteringsanvisningerne er de for korte (skal være mindst halvdelen af dørbredden) men jeg syntes det så pænere ud sådan
det er intet problem at have panel på hængslerne.
på venstre pardøre ser du, at jeg har lagt en kantliste på dørkanten, over sprækken. Den sidder fast på døren, og det er intet problem at åbne døren.
Nej lige lockläkten kommer jo et stykke ind på døren så den er jo ikke i vejen, og i øvrigt ligger dine hængsler jo udenpå panelet, men hvis man har al panel udenpå hængslerne, vil det ikke ramme hinanden ifølge billedet når dørene åbnes?
Måske skulle man skære de dele i 45 grader?
Edit:
Det tager et stykke tid at forstå, men nu fatter jeg hvad du mener, så burde det nok ikke være noget problem
Jeg har ikke sat dit lockläkt overalt endnu, for så ville skuret være færdigt, men du ser at der er 4 døre i alt?
par dørene til venstre har lockläkt over dørglippen og det fungerer aldeles udmærket
Man kan vælge, hvor man skruer beslaget fast i dørkarmen. Det bliver rotationspunktet, og jo længere det er fra døren, desto mindre vil kanterne røre hinanden.
Men dit problem bliver snarere at montere beslaget på karmen, så panelet på døren ligger i niveau med panelet på væggene. For beslaget skal jo også monteres under panelet, men så bliver det svært at hænge døren op.
Jeg tænkte, at jeg bygger rammen til døren, fastgør hængslerne og hænger døren op, så paneler jeg skur og dør. Det burde fungere, og så bliver det i vater!
Dobbeltdøre? Så bliver belastningen mindre
[billede][billede]
Jeg stjæler en gammel tråd -sorry
Dette ser godt ud. Vi har et gammelt hus på vores grund 4x4 m, og jeg vil lave dobbeltdøre, så man åbner op til solen - skal have det som et slags udestue. Vil gerne have en ret stor åbning. Hvad synes I om at lave disse 1 m hver? Kan man lave en slags isolering, så man måske kan have overnattende gæster?
Det går, men skal dørene være isolerede så bliver det helt andre krav. Mgt sværere at få til gode døre som ikke slår sig f.eks. Og jo større døre desto sværere rent principielt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.