Hvordan ville I lettest bygge en slags kurv til at hejse teglsten med?
Jeg har en mindre vinsch, der kan klare op til 200 kg, monteret på et stillads. En pakt tegl er jo 6 sten, og jeg tænkte ikke at tage mere end måske 4-5 af dem ad gangen.
Men jeg vil lettest muligt banke noget sammen med trælægter og måske 4 reb i hvert hjørne op til vinschkrogen. Eller tror I, at man kan bruge en stor murerbalje - hvor meget kan sådan en holde til?
Jeg har en mindre vinsch, der kan klare op til 200 kg, monteret på et stillads. En pakt tegl er jo 6 sten, og jeg tænkte ikke at tage mere end måske 4-5 af dem ad gangen.
Men jeg vil lettest muligt banke noget sammen med trælægter og måske 4 reb i hvert hjørne op til vinschkrogen. Eller tror I, at man kan bruge en stor murerbalje - hvor meget kan sådan en holde til?
Ellers kan man lave en "slæde" og trække tagstenene op på. Min far gjorde det, da han skulle transportere gipsplader op til anden sal.
Det bliver mere kontrolleret, og du kan få flere tagsten op på en gang.
2 stk. regler med planker stående på højkant som rampe og derefter en ramme med fire små hjul, hvor du skruer en stabil kasse/balje fast.
Emil
Det bliver mere kontrolleret, og du kan få flere tagsten op på en gang.
2 stk. regler med planker stående på højkant som rampe og derefter en ramme med fire små hjul, hvor du skruer en stabil kasse/balje fast.
Emil
Okay, men nu har jeg en spil, jeg tænker at bruge...
Jeg bygger noget sammen så må vi se...jeg har egentlig ikke travlt overhovedet, så det er ikke mængden, der tæller, mere at slippe for at trække eller skubbe op.
Og igen, jeg lejer ikke.
Jeg bygger noget sammen så må vi se...jeg har egentlig ikke travlt overhovedet, så det er ikke mængden, der tæller, mere at slippe for at trække eller skubbe op.
Og igen, jeg lejer ikke.
Byg en solid ram af fx 45X45 og brug hulbånd eller lignende til at låse alle samlinger. Derefter ville jeg beklæde med krydsfiner eller lignende. Bonus hvis du gør en side åbningsbar. Som lygteindfæstning ville jeg bruge samme hulbånd igen og sætte disse i et kryds over kassen.
Klik her for at svare