Jeg har lidt overvejelser, til at begynde med bør jeg tilføje, at jeg er meget nybegynder på dette område.
Jeg har et koldt lokale, hvor jeg vil bygge en lille isoleret del.
Lokalet har uisoleret betonplade.
Tanken er, at jeg skal regle op ca. 5x2,5m med 145x45mm reglar.
Gulvet skal også regles med det samme, så det bliver isolering mod pladen.
Min tanke er, at jeg skal have lidt afstandsstykker mod pladen, så der bliver luftspalte mellem den kolde betonplade og gulvbjælkelaget.
Derefter tænker jeg, at have 145mm isolering og derefter dobbeltgips på væggene.
På gulvet tænker jeg, at jeg lægger gulvplade, gulvgips og derefter klinker. Tænker jeg rigtigt?
Jeg har også en overvejelse med gipsvæggene; jeg tænker at tilpasse højden, så jeg kan bruge 2700mm høje gipsplader uden at skulle kappe højden noget.
Men jeg overvejer, hvordan man skal tænke med spalte i underkanten på gipspladerne, eftersom jeg skal slibe, svejse og ønsker, at der ikke skal kunne smutte nogle gnister ind, så tænker jeg, at jeg vil have gipsen hele vejen, og at jeg derefter lægger gulvplade og klinker
så der ikke bliver nogen afstand, men kan man gøre sådan i praksis, eller bliver det et problem med fugt?.
Skal det overlappe hinanden på denne måde, eller er jeg helt galt afmarcheret?
Man kunne jo have afstand og derefter sætte en form for ikke-brændbar gulvlist.
Der findes hjørneprofiler i plade.
Læg gulvet og sæt en plade på væggene.
Sæt pladevinkler i alle hjørner, gulv-væg, væg-væg, væg-loft.
Sæt den anden gips og læg klinker.
Den anden gips behøver ikke stå på gulvet og risikere at blive fugtig, HVIS der skulle komme vand på gulvet.