Hej!
Søger input, idéer. Måske nogen der har bordtennisbord ude….
Vi har i dag et ældre Stiga, beregnet til indendørs brug. Desværre er der ikke plads til det i kælderen, men der er en fremragende plads i haven
Vi kan godt lide at spille ping-pong! Selvfølgelig holder spånpladen ikke til at stå ude i regnen, bordet er ved at falde fuldstændig fra hinanden.
Hvad er passende at satse på?
Det nemmeste er selvfølgelig at købe et nyt bord, beregnet til udendørs brug. De ligger i prisklassen 6-8tkr og opefter. Er der nogle tips til et bord der holder?
Sjovere er at bygge et eget bord. Jeg har tænkt, alt 1: beholde benene fra det nuværende bord, købe formkrydsfiner på fx Byggmax. Save, male kanter, skrue fast.
Alt 2. Købe gulv til trailer (ladkrydsfiner), save til, bygge egne ben af lecablokke. Tror det kan blive flot og en mere fast installation i haven.
Hvis nogen har idéer, gerne fra et eget bord, tager jeg gerne imod tips. 😊
Søger input, idéer. Måske nogen der har bordtennisbord ude….
Vi har i dag et ældre Stiga, beregnet til indendørs brug. Desværre er der ikke plads til det i kælderen, men der er en fremragende plads i haven
Vi kan godt lide at spille ping-pong! Selvfølgelig holder spånpladen ikke til at stå ude i regnen, bordet er ved at falde fuldstændig fra hinanden.
Hvad er passende at satse på?
Det nemmeste er selvfølgelig at købe et nyt bord, beregnet til udendørs brug. De ligger i prisklassen 6-8tkr og opefter. Er der nogle tips til et bord der holder?
Sjovere er at bygge et eget bord. Jeg har tænkt, alt 1: beholde benene fra det nuværende bord, købe formkrydsfiner på fx Byggmax. Save, male kanter, skrue fast.
Alt 2. Købe gulv til trailer (ladkrydsfiner), save til, bygge egne ben af lecablokke. Tror det kan blive flot og en mere fast installation i haven.
Hvis nogen har idéer, gerne fra et eget bord, tager jeg gerne imod tips. 😊
Hvad mener du med "der holder"? Hvad skal det kunne holde til? Skal bordet stå ude konstant (også om vinteren), eller kun periodevis/sommersæson?A A bygg sagde:
Jeg har købt dette ret billige bord for et par år siden, og jeg er super tilfreds. Dog ville jeg ikke have valgt det, hvis det skulle stå ude hele året.
https://www.decathlon.se/p/99862088...modelsize-254no_size/demodelundefined-8620883
Jeg ville i så fald vælge bordet, jeg linkede til, med tilhørende overtræk, som man sætter på i den sæson, hvor bordet ikke bruges.A A bygg sagde:
Hvad angår dine tanker om, hvordan man bygger et eget bord, undrer jeg mig over, om der findes tilstrækkeligt bred formplyfa. Et bordtennisbord i standardmål er 274 cm langt og 152,5 cm bredt. Det betyder, at hver af bordhalvdelene har målet 137 x 152,5 cm. Jeg er ingen ekspert i formplyfa, men har ikke set sådan nogen bredere end 125 cm. Det vil føles meget hjemmelavet og ikke helt godt for spillet med en samling 12 cm fra nettet.
Flakplyfa har jeg aldrig brugt. En hurtig googling giver mig, at målene nok kan fungere med det produkt (f.eks. 3050 x 1525 mm), men en sådan plade ser ud til at koste fra 2000 kr og op (plus fragt hvis man ikke har held til at finde det lokalt), så det bliver en væsentlig udgift alligevel.
vi købte i år en cornilleau 300x udendørs bord og kan virkelig anbefale den, 10 års garanti. Jeg tror, at bygge en ikke er værd det kan ikke være let at få den rigtige hopp osv. det er så utroligt let med noget som fungerer og er godt designet. dette bordet fungerer fremragende på alle måder.A A bygg sagde:Hej!
Søger input, idéer. Måske nogen, der har bordtennisbord ude...
Vi kan lide at spille bordtennis! Naturligvis kan spånpladen ikke klare at stå ude i regnen, og bordet er ved at give op.
Hvad er passende at investere i?
Det nemmeste er selvfølgelig at købe et nyt bord, beregnet til udendørs brug. De ligger i prisklassen 6-8tkr og opefter. Er der noget tip til et bord, der holder?
Sjovere er at bygge et eget bord. Jeg har tænkt, alt 1: beholde benene fra nuværende bord, købe formplyfa på typ Byggmax. Save, male kanter, skrue fast.
Alt 2. Købe gulv til trailer (flakplyfa), save til, bygge egne ben af lecasten. Tror det kan blive flot og en mere fast installation i haven.
Hvis nogen har idéer, gerne fra et eget bord, tager jeg taknemmeligt imod tips. 😊
Hvordan gik det med bordtennisbordet?A A bygg sagde:Hej!
Søger input, idéer. Måske er der nogen, der har et bordtennisbord udenfor…
Vi har i dag en ældre Stiga, beregnet til indendørs brug. Desværre er der ikke plads til det i kælderen, men vi har en fremragende plads i haven
Vi kan godt lide at spille bordtennis! Selvfølgelig holder spånpladen ikke til at stå udenfor i regnen, bordet er ved at give op.
Hvad er passende at investere i?
Det nemmeste er selvfølgelig at købe et nyt bord, beregnet til udendørs brug. De ligger i prisklassen 6-8tkr og opefter. Er der nogen tips til et bord, der holder?
Det er sjovere at bygge et eget bord. Jeg har tænkt, alt 1: beholde benene fra det nuværende bord, købe formspånplade på fx Byggmax. Save, male kanter, skrue fast.
Alt 2. Købe gulv til trailer (flakspånplade), save til, bygge egne ben af lecablokke. Tror det kan blive flot og en mere fast installation i haven.
Hvis nogen har idéer, gerne fra et eget bord, modtager jeg gerne tips. 😊
Klik her for at svare