Y
Overvejer lidt dette med beskyttelsesrum af flere grunde.

Findes der skrifter, som siger, hvordan disse skal være udformet for at overleve lidt af hvert ondt?

Tænkte lidt på bygget under huset (2 meter torpa) men at grave nogle containere ned føles jo nemmere men betydeligt svagere. Måske hvis man gravede en ned og tog cement omkring den...

Må jo ikke løbe løbsk omkostningsmæssigt bare ellers har jeg for mig, at en amerikaner sælger færdige løsninger, heh..
 
Göran.W
Beskyttelsesrum er i princippet en almindelig kælder, men med tykkere tag og vægge, som også har ordentligt dimensioneret armering.
Og selvfølgelig en solid dør.
 
Meget nysgerrig på, hvilke grunde du har til at overveje beskyttelsesrum, deler du en indsigt?
 
Beskyttelsesrum 2011 føles omtrent som redningsvest på flyet - falsk tryghed
Men findes virkelig de skattemæssige fordele, som fandtes tidligere, stadig?
 
Y
Da ingen ville tage mig alvorligt angående, hvad jeg tror, fremtiden har at tilbyde, beholder jeg det nok for mig selv. :)
 
  • Synes
Sailorman og 2 andre
  • Laddar…
Yrrol sagde:
Da ingen ville tage mig seriøst om, hvad jeg tror, fremtiden har at byde på, så beholder jeg det nok for mig selv. :)
Nu bliver jeg endnu mere nysgerrig! :D
 
Tyresö
Jeg ved, at visse kommuner sponsorerer visse garagebygninger for privatpersoner - som bliver forklædte beskyttelsesrum og er tænkt til at blive brugt i krigssituationer. Der er mange sådanne spredt rundt i landet.

Men hvorfor vil du have et beskyttelsesrum? Har du en ondskabsfuld kone hehe?

Spørg din kommune om de vil sponsorere dig for sådan et byggeri - jeg ved, at der er en mulighed.
 
Personligt tror jeg ikke, det er beton og armering, du behøver at lægge krudtet på. Gætter på at et anlæg, der sikrer, at luften du får ind, er fri for smitte, er mere værd end splinterbeskyttelse. Men det afhænger jo af, hvilke bekymringer du har. :)
 
Præcis det jeg mener, hvis man tror, man har brug for et beskyttelsesrum, så er det ikke armeringen, man skal lægge krudtet på, så at sige (get it ... ha ha :-)
 
fedt at det ikke kun er mig der er nervøs over fremtiden. ;)
fire tunge ting der får mig til at ønske at bygge et beskyttelsesrum.
en af dem er peak oil nr 2 er Kina/Asien 3 og 4 gemmer vi.

skal man nu sprænge i bjerget eller støbe i beton??
 
Senest redigeret:
Men uden olie behøver du ikke være bange for invasion i alle fald ...
 
smælden????
har vi mødtes før. hvis ikke så vil vi jo nok ikke hænge efter.
ved at ikke alle kan /vil forstå,
men sjovt bliver det uden smæld.............:(
 
Hvordan skal din beskyttelsesrum beskytte dig mod peak oil? Og hvad skulle peak oil påvirke os på en sådan måde for? Vi har jo ikke direkte oliefund inden for vores grænser, som vi ligger og venter på.

Kina/asien? Ja? Skal de invadere Sverige? Fra hvor? Og hvorfor?

Hvis det er disse punkter, du tør at byde på, så vil jeg næsten ikke vide, hvad 3 og 4 er :D.

Udenjordiske og eksploderende stjerner? Tror ikke et beskyttelsesrum beskytter mod sådan noget. Heller ikke mod nedfaldende måner.

Hvis du i det mindste havde sagt "russerne kommer!" eller lignende, så ville det have været mere seriøst :). De ligger i det mindste i nærheden og kan rent teoretisk komme hertil. At Kina skulle tage sig over Stillehavet, gennem USA, over Atlanterhavet, gennem Norge og så hertil, alternativt gennem hele Europa eller gennem Rusland, gennem Finland/Baltikum og så over Østersøen. Eller måske gennem Nordpolen? Eller skal de bore sig gennem jorden "hvis man graver et hul...kommer man ud i Sverige så?" :).

Tror du når at bygge et beskyttelsesrum, inden de kommer hertil, hvis du holder øjnene åbne :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.